Magda Dragu (gds.ro)
Un grup de 16 companii aeriene s-au pus de acord să returneze banii pasagerilor ale căror zboruri au fost anulate din cauza pandemiei de coronavirus, relatează Reuters.
De asemenea, companiile au promis și că vor furniza mai multe informații cu privire la drepturile pasagerilor, în viitor.
Vor oferi vouchere sub formă de compensație doar atunci când pasagerii optează în mod expres pentru această variantă
Companiile Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling și Wizz Air au luat decizia de a rambursa la timp sumele datorate clienților lor care au avut zboruri anulate în timpul pandemiei de coronavirus, dar și să își informeze mai bine pasagerii cu privire la zborurile anulate din cazua companiilor. De asemenea, ele vor oferi vouchere sub formă de compensație doar atunci când pasagerii optează în mod expres pentru această variantă.
Revenirea sectorului transportului aerian depinde de asta
„Salut faptul că toate companiile menţionate s-au angajat să rezolve problemele rămase. Acest lucru este crucial pentru restabilirea încrederii pasagerilor. Revenirea sectorului transportului aerian depinde de asta”, a declarat comisarul european pentru Transport, Adina Vălean.
Autorităţile naţionale din statele membre UE sunt responsabile pentru punerea în aplicare a legislaţiei UE privind protecţia consumatorilor. Comisia Europeană a subliniat că aceasta este cea mai mare acţiune demarată în istoria Reţelei de cooperare în materie de protecţie a consumatorului şi prima acţiune care a avut la bază o alertă lansată de Comisie.