Orice părinte care caută cele mai bune activități de dezvoltare a creierului a văzut cel mai probabil entuziasmul din jurul jucăriilor LEGO din ultimii ani. Un număr din ce în ce mai mare de părinți și educatori recunosc oportunitățile de învățare pe care aceste mici cărămizi interconectate le pot aduce copiilor lor. După cum au descoperit cercetătorii, jocul de construcții, inclusiv cu LEGO Technic, oferă un spectru complet de beneficii minților aflate în formare.
Unele dintre aceste beneficii se găsesc în domeniile obișnuite, cum ar fi matematica, activitățile spațiale și abilitățile de inginerie timpurie. Altele sunt mai surprinzătoare, în special abilitățile sociale. Oriunde se află copilul dvs. în ceea ce privește vârsta, abilitatea și interesul și oriunde pare să se îndrepte el, indiferent dacă este o carieră în tehnologie, inginerie sau chiar artă, credem că beneficiile LEGO li se pot aplica tuturor.
LEGO construiește abilități sociale
La prima vedere, este posibil să nu vedeți o legătură evidentă între jocul de construcție și abilități sociale mai bune. Fie că copilul dumneavoastră se joacă cu alți copii sau singur, dezvoltarea abilităților lor sociale și de comunicare are loc, de fapt, în interior!
Ce se întâmplă când copiii se adună în jurul unei mese pentru a construi un proiect LEGO? Aceștia își asumă unul sau mai multe roluri. Cel care urmărește modul în care structura se potrivește cu designul – acesta este inginerul. Furnizorii adună piesele. Cei care potrivesc piesele împreună sunt constructorii. Deși aceste titluri par rigide și oficiale, copiii își asumă mai multe roluri pe tot parcursul proiectului și totul face parte dintr-o colaborare.
La nivel practic, colaborarea este un moment bun pentru a dobândi noi abilități și a le transmite cunoștințele altora, dar, ca în orice situație când există unul sau mai mulți constructori, pot apărea erori în comunicare. Priviți-le ca pe o oportunitate de a avea un moment de învățare despre abilitățile de soluționare a conflictelor.
Chiar și atunci când copiii construiesc singuri, încă există o fereastră pentru dezvoltarea socială. În timp ce unii copii își plasează lucrările finalizate pe raft pentru a le afișa, alții ar putea dori să se joace cu ele, poate chiar să construiască o lume fantastică în jurul lor. Studiile arată că acest joc al imaginației duce la o mai bună flexibilitate cognitivă, empatie, comunicare și rezolvare a problemelor. Care este lecția care stă la baza rezolvării problemelor? Că există mai multe abordări și soluții la problemă!
Toate cele de mai sus sunt abilități care le pot servi într-o bună zi la locul de muncă. În timp ce multe bloguri și articole conectează beneficiile jucăriilor LEGO cu abilitățile STEM, abilitățile bazate pe oameni, precum leadershipul și inteligența emoțională, sunt și ele legate de succesul pe termen lung la locul de muncă.
Cum pot ajuta părinții? Aceștia pot crea oportunități pentru jocuri de construcție LEGO de grup pentru copiii de orice vârstă. Copiii foarte mici se pot apuca de treabă construind o casă pentru animale de jucărie mici sau un cartier simplu pentru mașini și camioane de jucărie. Pentru copiii mai mari, provocați-le abilitățile cu LEGO Technic.
LEGO dezvoltă abilități spațiale
Pe măsură ce mâinile lor mici manipulează și testează cărămizile, copiii își construiesc abilitățile spațiale – abilitatea de a vizualiza și planifica obiecte tridimensionale. Pe măsură ce înțelegerea spațiului din jur crește, cresc și abilitățile lor spațiale.
Abilitățile spațiale puternice sunt asociate cu cariere în știință și tehnologie, cum ar fi chimia, ingineria și matematica. Chiar dacă copilul dumneavoastră prezintă alte interese, cercetările au constatat, de asemenea, că abilitățile spațiale sunt importante în arhitectură, arte vizuale și chiar medicină. Și mai surprinzător e faptul că cercetările au găsit o corelație puternică între raționamentul spațial și inovația și creativitatea de mai târziu în viață.
LEGO construiește abilități de inginerie
Urmăriți un copil în timp ce se joacă cu LEGO. Ei creează o lume, apoi o schimbă pentru a se potrivi nevoilor lor. Exact asta face un inginer!
Când un copil construiește, el realizează, de fapt, o mulțime de lucrări tehnice, cum ar fi construirea unui vehicul complex dintr-o broșură groasă de instrucțiuni, care conține tone de piese mici și în mișcare. Este important să știm că acest lucru este valabil și pentru cei foarte tineri. Un preșcolar care construiește ziduri de castel învață ceva despre inginerie.
Chiar și copiii în vârstă de 1 an care stivuiesc cărămizi groase – sau, mai probabil, răstoarnă cu bucurie stiva pe care tocmai ați construit-o – învață lecții timpurii despre inginerie. Dacă copilul dumneavoastră preferă distrugerea decât construirea, nu îl descurajați. Fiecare acțiune are o cauză și un efect. Ce se întâmplă când dărâmați un teanc de cărămizi libere? Gravitația le trage în jos! Mai târziu, cel mic va adăuga echilibru și stabilitate abilităților sale de inginer.
Pe măsură ce timpul trece, cu fiecare structură încercată și finalizată, copiii vor deveni mai experimentali cu designul lor. Odată ce ceva funcționează, vor învăța sau vor descoperi noi soluții pentru a-l îmbunătăți. Inginerii își petrec o viață făcând asta. Chiar și cea mai strălucită invenție nu este niciodată terminată.
Pe măsură ce copiii construiesc, creează, încearcă, eșuează și încearcă din nou, ei nu construiesc pur și simplu o structură simplă, ci își construiesc și mintea. Așa cum arată studiile, timpul, cheltuielile și eforturile pe care le-ați investit în această distracție sunt ceva care va da rezultate, mai ales din punct de vedere al progreselor în educație.