În sfârșit, ți-ai cumpărat proprietatea de vis și cheile sunt ale tale! Dar acum trebuie să te ocupi de marea mutare, care poate fi o experiență emoționantă, dar și stresantă. Pentru ca procesul să decurgă mult mai ușor, este esențial să te organizezi și să ții o listă de lucrurile de făcut în timpul mutării. În timpul vieții, este probabil să ne mutăm doar de câteva ori – prin urmare, nu te poți aștepta să fii un expert. Cu toate acestea, cu ajutorul listei noastre de verificare pentru mutarea casei, vei deveni un profesionist, în cel mai scurt timp.
Alegerea datei de mutare
Pentru a te ajuta să reduci opțiunile, iată cele mai bune sfaturi pentru a decide data marii mutări:
Stabilește prioritățile – fă întotdeauna ceea ce este cel mai bine pentru tine și pentru nevoile familiei tale. Indiferent că te muți cu copii mici sau cu animale de companie, este important să stabilești ce anume necesită cea mai mare atenție și când. De exemplu, dacă ai copii, ar putea fi mai ușor să vă mutați în timpul vacanțelor școlare, pentru a evita orice întrerupere a școlarizării.
Fii flexibil – să recunoaștem, nu totul decurge mereu conform planului. Acesta se poate schimba, datele se pot anula și asta este în regulă. Lucrează cu ceea ce ai sau, dacă nu sunt multe lucruri de mutat, poți închiria o remorca pentru autoturisme de 750 kg și totul va fi mult mai simplu!
Verifică disponibilitatea – dacă plănuiești să angajezi un serviciu de mutare, asigură-te că întrebi când sunt disponibili cu mult timp înainte, astfel încât să ai o varietate de opțiuni. Reține că, dacă apelezi la o firmă de mutări, schimbarea datelor poate însemna, uneori, chiar o creștere a prețului!
Contactează furnizorii de utilități
Probabil că visezi cu ochii deschiși la instalarea în noua casă și la toate lucrurile pe care le vei face. Dar, în mijlocul acestei emoții, nu uita să iei legătura cu furnizorii de utilități, pentru a-i anunța că te muți. Trebuie să faci acest lucru cu cel puțin 48 de ore înainte de a te muta. Exemple de utilități pe care le poți include:
- Apă
- Electricitate
- Gaz
- Internet
- Telefon
După ce ai anunțat furnizorii de utilități că te mutați, verifică-ți contul de energie, pentru a vedea dacă ai restanțe, astfel încât să știi la ce să te aștepți și să poți face un buget. Cu toate costurile asociate, care vin odată cu achiziționarea unei case, poate fi ușor să omiți o factură care s-ar putea să apară. Și, mai important – nu uita să faci citirea contorului, în ziua în care intenționezi să te muți – chiar dacă ai un contor cu autocitire.
Ambalarea și etichetarea
După ce ai făcut curățenia generală, ar trebui să te pregătești pentru ziua cea mare și să împachetezi totul în cel mai scurt timp.
Mulți oameni amână împachetarea, deoarece gândul la cutii peste tot nu este o priveliște plăcută și nici nu vor să se împiedice de ele. Cu toate acestea, împachetarea din timp înseamnă mai puține lucruri din cauza cărora să îți faci griji în ziua cea mare. Odată ce data mutării a fost confirmată, începe să împachetezi lucrurile din încăperile mai mici, care nu sunt folosite atât de mult – dormitoarele de rezervă, magaziile din grădină sau acele colțuri neglijate din pod, unde depozitezi decorațiunile de Crăciun.
Deși poate părea de bun-simț, pe măsură ce entuziasmul mutării își face simțită prezența, lucruri cum ar fi etichetarea corectă a cutiilor îți pot scăpa cu ușurință din vedere. Folosește un marker permanent, pentru a scrie în ce cameră este destinată cutia și ce conține – mai ales dacă este fragilă. Totuși, există și alte abordări, dacă timpul îți permite, cum ar fi etichetarea camerelor în funcție de culori și folosirea de autocolante luminoase, pentru a le distinge între ele – nu numai că sunt oportune, ci și distractive!
Când îți iei rămas-bun de la vechea casă, asigură-te că totul este curat. Fă o curățenie generală și scapă de orice gunoi! După ce toate acestea sunt gata, este timpul pentru partea cea mai bună – mutarea în noua casă!