Se spune că există lucruri pe care nu le înveți la școală sau la facultate, ci le înțelegi treptat, odată cu trecerea timpului. Același lucru e valabil și în domeniul business unde tinerii antreprenori, învățăceii, își caută „rechizitele” necesare pentru a face față noului start provocator. Începerea unei afaceri sau chiar implicarea în viața profesională poate fi adesea foarte intimidantă. Într-adevăr, poți avea cunoștințe despre domeniul business de la școala, din cărți sau din sfaturile primite de la cei cu mai multă experiență, dar există o mare diferență între înțelegerea fundamentelor afacerii pe hârtie și obținerea înțelepciunii din experiența reală.
Până la finalul carierei tale profesionale vei acumula o mulțime de lecții, vei fi parcurs întreaga școală de afaceri, însă în mod ideal este de preferat să le înveți pe cele mai importante cât mai devreme, pentru a avea suficient timp să le folosești.
Ne-am gândit că odată cu începerea școlii să-ți venim în ajutor cu cele mai importante 5 lecții de business și odată cu ele, vrem să-ți oferim „rechizitele” necesare în viața profesională pentru a învăța mai ușor, mai eficient și pentru a fi mai productiv.
Oamenii potriviți sunt „rechizitele” importante din orice business
Este aproape imposibil să construiești o afacere de succes de unul singur. Chiar dacă ești genul de antreprenor solitar, alături în drumul tău către succes e nevoie să te însoțești de mentori, parteneri, furnizori și colegi care să te ajute să-ți atingi viziunea pe termen lung. Așadar, recunoaște valoarea oamenilor pe care îi cunoști și prețuiește-i pentru că acest lucru îți va deschide calea către alte oportunități, te va ajuta să ții cont de noile contacte indiferent de locul în care te afli.
Vei eșua și asta e bine
Gândește-te la primele zile de școală, când ai învățat să scrii, de câte ori ai scris și ai șters, din nou și din nou, și ai luat-o zi după zi de la capăt? De foarte multe ori, nu-i așa? Ți-a fost greu să înveți să ții stiloul în mână, să folosești toate acele instrumente de scris noi, dar ai reușit. Același lucru se întâmplă și în business și în viața profesională. Indiferent cât de multe știi sau cât de pregătit ești, eșecul va fi inevitabil. Poți vedea acest lucru ca o lecție și o oportunitate de îmbunătățire mai degrabă, decât un punct final sau un semn la care ar trebui să renunți în întregime.
Prețuiește timpul de învățare
Adevărul că „timpul înseamnă bani” este o metaforă corectă pentru a descrie puterea pe care timpul o poate avea atunci când este bugetat și folosit ca resursă. De exemplu, cu cât începi mai devreme ceva, cu atât mai mult timp vei avea să înveți și să lucrezi la proiectul care îți place. Așa că nu mai pierde timpul, ia-ți o agenda datata și notează-ți pașii pe care vrei să-i faci.
Comunicarea poate preveni sau remedia orice problemă
Indiferent de forma ei, scrisă sau verbală, puterea comunicării nu poate fi subestimată. Comunicarea proactivă poate împiedica dezvoltarea aproape oricăror probleme – prin explicarea clară a lucrurilor, stabilirea așteptărilor ferme și atenuarea neînțelegerilor. Ia un stilou și o foaie de hârtie dacă vrei să mergi pe varianta scrisă a comunicării oficiale, pune-o într-un plic special și trimite-o către persoana cu care vrei să lămurești anumite aspecte sau pur și simplu dă un telefon și exprimă-ți intențiile. Comunicarea te poate ajuta să rezolvi orice problemă, fie că este vorba de scuze, de a veni cu o soluție agreabilă din punct de vedere reciproc sau de a explica circumstanțele unei situații.
Continuă să te dezvolți indiferent de nivelul la care ai ajuns
Întotdeauna există mai multe lucruri pe care le poți face pentru a continua să înveți.
Indiferent cât de mult știi sau cât de mult crezi că știi, există întotdeauna mai multe informații de citit. Va fi întotdeauna loc de mai bine pentru a fi un lider mai bun și un antreprenor mai bun și vor exista mereu noi abilități de dobândit. Mergi la cursuri din domeniul tău de specialitate, citește cărți de antreprenoriat și analiza afacerii, notează-ți ideile importante pe care le auzi la specialiștii pe care îi urmărești pe rețelele de socializare, continuă să te dezvolți indiferent de nivelul la care ai ajuns.
Cu cât înveți mai devreme aceste lecții de afaceri, cu atât vei avea mai mult timp să le folosești într-un mediu practic. Nu vei fi niciodată perfect, deci nu îți face griji dacă faci greșeli, însă notează-ți mereu obiectivele stabilite. Ca un bun elev care își pregătește temele în fiecare zi și își verifică rechizitele școlare să fie în stare bună, așa și tu trebuie să te pregătești permanent pentru a deveni cea mai bună versiune a ta. Evită să devii omul de afaceri cu experiență care obișnuiește adesea să spună „Nu-mi spune tu cum să-mi conduc afacerea că eu știu cel mai bine!” pentru că învățarea constantă te va ajuta să evoluezi permanent.
Acestea fiind spune, dragi învățăcei în ale business-ului, profitați de sfaturile celor care au învățat lecțiile afacerilor pe calea cea dură. Nu vă gândiți la pornirea unei afaceri ca la un sprint, ci ca un maraton, e nevoie de timp și de răbdare. Și nu în ultimul rând, aveți încredere în forțele proprii. Știți vreun antreprenor care nu crede în el însuși? Probabil că nu, pentru că toți marii oameni de afaceri prosperi au crezut în produsul sau serviciul lor chiar de la început; dacă nu ei, cine altcineva să creadă? Îndoiala de sine te poate împiedica să îți asumi un risc care altfel ar putea însemna o idee inovatoare, deoarece îți este teamă de feedback-ul negativ. După cum a spus Shane Barker de la Inc: „Dacă Larry Page ar fi ascultat pe critici, probabil că nu am fi avut Google astăzi„.
Dacă ești pregătit să-ți începi propria afacere și ai nevoie de cele mai bune produse de birotică și papetărie, găsesti pe Papetarie.ro un partener de încredere pe termen lung!