Dacă în urmă cu 2 ani (noiembrie 2017), doar 5 din 10 români utilizatori de internet foloseau zilnic serviciile de mesagerie instantanee, la momentul actual acestea sunt utilizate de 71% dintre ei – arată cel de-al cincilea val al studiului cantitativ „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”.
Analizând activitățile sociale în mediul online, constatăm că serviciile de mesagerie instantanee s-au bucurat de o creștere semnificativă în ultimii 2 ani. E-mail-urile urmează același trend ca și până acum, fiind în continuare utilizate de 6 din 10 români.
„Este important de subliniat însă că rata de utilizare a mesajelor instant a depășit-o în a doua jumătate a lui 2019 pe cea a e-mail-urilor. Deci serviciile clasice de comunicare încep să piardă teren”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.
Tinerii de 18-30 ani sunt cei care utilizează serviciile de mesagerie instantanee în procent de 82%. În cazul adulților de 31-45 ani, constatăm o rată de utilizare de 70%, în timp ce în cadrul categoriei de vârsta 46-65 de ani, procentul utilizatorilor este de 60%.
Dacă privim de acestă dată spre categoriile de gen, constatăm că femeile sunt cele care utilizează în cel mai mare procent serviciile de mesagerie instantanee: 77% / vs / 63%, procent înregistrat în cazul bărbaților.
Bucureștenii conduc în clasamentul utilizatorilor, 8 din 10 alegând zilnic mesageria instant pentru a comunica. În cazul orașelor mari, mici și în rural, utilizatorii de mesagerie instant se regăsesc în procent de aproximativ 70%.