Datorită dezvoltării serviciilor de curierat pe piața din România, expedierea unui colet a devenit o operațiune simplă și la îndemâna oricui, care poate fi făcută chiar și fără a ieși din casă.
Totuși, cineva care nu a mai trimis niciodată un colet sau a expediat unul în urmă cu foarte mult timp poate avea anumite dificultăți, cauzate de necunoașterea procedurii. Dacă te afli și tu într-o astfel de situație, rândurile care urmează te vor lămuri pe deplin în privința pașilor pe care îi ai de urmat pentru a expedia un colet oriunde în lume.
Alege modalitatea de predare a coletului
Cum spuneam mai devreme, un colet poate fi expediat direct de la domiciliu, fără a mai fi nevoie să te deplasezi la un oficiu de poștă sau un centru al unei firme de curierat. Dacă nu poți sau pur și simplu nu vrei să faci o astfel de deplasare, poți opta pentru o expediere cu ridicarea coletului de la adresă.
În acest caz, deplasarea o va face angajatul firmei de curierat. Acesta va veni la adresa indicată de tine, în intervalul orar pe care l-ai stabilit, va prelua coletul, după care firma de curierat se va ocupa să ajungă la destinație.
O altă modalitate de expediere constă în predarea personală a coletului către firma de curierat. Predarea coletului se face într-una dintre locațiile din rețeaua SHIP & GO. Trebuie doar să o alegi pe cea mai apropiată de tine. Mergi acolo cu pachetul și predă-l unui reprezentant al firmei de curierat, împreună cu datele necesare expedierii.
Stabilește dimensiunea coletului
Taxarea coletelor expediate se face în funcție de dimensiunea acestora, așa că trebuie să te asiguri că pachetul pe care îl trimiți se încadrează în anumite standarde. De obicei, coletele pot fi încadrate în mai multe categorii standard, în funcție de dimensiunile pe care le au; expeditorul trebuie doar să aleagă categoria aferentă coletului său.
Selectează serviciile adiționale
Firmele de curierat oferă clienților și o serie de servicii adiționale, cum ar fi plata ramburs, livrarea în zilele de weekend, deschiderea coletului la livrare, asigurarea coletului sau livrarea în regim de urgență.
În funcție de necesități, poți opta pentru unul sau mai multe astfel de servicii adiționale, specificând care sunt acestea în formularul care însoțește coletul. Trebuie să mai știi că fiecare astfel de serviciu adițional se adaugă la costul total al expedierii, așa că nu trebuie să apelezi la o astfel de opțiune decât dacă este neapărat necesar.
Verifică datele destinatarului
Adresa și datele de contact ale destinatarului sunt detalii esențiale pentru ca un colet să ajungă acolo unde vrei să-l trimiți. Prin urmare, trebuie să verifici atent dacă acestea sunt trecute corect pe formularul de expediere. Chiar dacă știi pe de rost aceste date, nu strică să te asiguri că nu ai scris greșit o cifră în numărul de telefon sau o literă în adresa de e-mail.
Deși par greșeli minore, din cauza lor un colet poate să ajungă cu întârziere la destinatar sau chiar să nu ajungă deloc și să revină la expeditor.
Confirmă datele expedierii
Chiar dacă ai verificat cu strictețe datele despre care tocmai am amintit, este recomandat să îți păstrezi vigilența și în ultima etapă a expedierii pentru a avea siguranța că nu s-a strecurat nicio eroare.
După ce ai urmat toți acești pași, firma de curierat îți va prezenta un rezumat al datelor expedierii care va conține toate detaliile despre care ți-am vorbit până acum. Și de această dată, trebuie să parcurgi cu atenție fiecare detaliu pentru a te asigura că totul este în regulă și coletul poate fi trimis către destinație.
Bineînțeles, la final, trebuie să achiți și costul expedierii în cazul în care nu ai optat pentru plata ramburs. Poți plăti cash sau prin intermediul unui card bancar, iar în cazul în care folosești internetul sau o aplicație mobilă, poți achita și online.