Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Inaugurarea podului suspendat de la Brăila. Marcel Ciolacu: „Cele 500 de milioane de euro investite s-au întors în mare parte în economia românească”
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitate

Inaugurarea podului suspendat de la Brăila. Marcel Ciolacu: „Cele 500 de milioane de euro investite s-au întors în mare parte în economia românească”

Contributor
Autor Contributor
Publicat 6 iulie 2023
Distribuie

George Lupu (www.b1tv.ro)

Premierul Marcel Ciolacu a declarat joi, cu ocazia inaugurării podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, că proiectul reprezintă un model de investiție publică majoră, cu un uriaș efect multiplicator, având în vedere că cele 500 de milioane de euro investite s-au întors în mare parte în economia românească:

„Prin inaugurarea acestui pod spectaculos, România transmite Europei și lumii întregi un mesaj clar: vrem, știm și mai ales putem să ne construim destinul ca o națiune europeană puternică și mândră. Podul suspendat pe care ne aflăm este un exemplu în multe privințe, al muncii în echipă, al cooperării internaționale într-o lume modern și plină de provocări. Un consorțiu italio-japonez a lucrat cot la cot cu zeci de subcontractori români. Firmele noastre au participat cu sutele, oameni și mașini, utilaje, macarale și tehnologie diversificată.

Este și un model de investiție publică majoră, cu un uriaș efect multiplicator. Cele 500 de milioane de euro investite s-au întors în mare parte în economia românească, mai ales în această regiune. Beneficiarii sunt familiile a mii de angajați de la companii din județe precum Brăila, Tulcea și Galați care au lucrat și lucrează încă la finalizarea obiectivului. Acești bani alimentează de 4 ani economia locală, au însemnat cu siguranță zeci de mii de vise transformate în realitate. Este însă în egală măsură și un simbol al patriotismului economic pe care l-am pus la baza programului de guvernare”, a spus premierul.

Klaus Iohannis, la inaugurare

La rândul său, președintele Klaus Iohannis a precizat că inaugurarea podului de la Brăila indică faptul că interesele României în materie de reforme și dezvoltare economică trebuie să primeze:

„Indiferent de poziționările politice, de dezbaterile și obiectivele pe care partidele și le propun pentru anul electoral care urmează, interesele României în materie de reforme și dezvoltare economică trebuie să primeze.

Țara noastră are acces la un volum semnificativ de fonduri europene, iar o proporție semnificativă din aceste sume este alocată dezvoltării infrastructurii de transport. Ne dorim cu toții o Românie mai conectată, cu drumuri mai multe, mai bune și mai sigure.

Infrastructura de transport are un potențial imens de stimulare a dezvoltării economice și de creștere a calității vieții, îndeosebi pentru comunitățile locale. Conectarea la coridoarele majore de transport, fluidizarea traficului intern și facilitarea traficului de tranzit internațional au avut dintotdeauna un puternic efect de antrenare asupra economiilor și comunităților locale”.

Președintele Senatului, Nicolae Ciucă, a spus că este cel mai complex și cel mai important proiect românesc de infrastructură de după 1989:

„Este un motiv de mândrie națională. România reia obiceiul proiectelor de mare anvergură, care nu rămân la sertar.

Toți cei implicați am demonstrat că România poate construi spectaculos.

- Publicitate -

Avem un exemplu excelent de colaborare regională, cu sprijin european. Așa trebuie să facem în fiecare din regiunile țării. Avem bani pentru investiții importante care să schimbe pentru mult timp România. E nevoie de responsabilitate și de o voință de oțel în instituții”.

Consorțiul condus de italieni construiește podul suspendat peste Dunăre la Brăila

Guvernul italian, reprezentat de domnul secretar de stat la Ministerul Infrastructurii și Transporturilor, deputat Tullio Ferrante, însoțit de ambasadorul la București, Alfredo Durante Mangoni, a participat la ceremonia de inaugurare a podului de la Brăila, care leagă cele două maluri ale Dunării în partea de sud-est a României.

Lucrarea este rezultatul talentului și competențelor inginerești ale unui consorțiu internațional de companii de înaltă specializare, condus de grupul italian Webuild care deține 60% din acesta. La realizarea proiectului au contribuit și alte companii italiene (cum ar fi Fincantieri și ITR) într-o acţiune sistemică reală.

Podul de la Brăila este al doilea cel mai lung pod suspendat din Europa continentală după lungimea deschiderii centrale: 1.120 de metri ce traversează albia râului (în lungime totală de 1.975 de metri), cu o lățime de 31,7 metri și două turnuri înalte de 192,4 metri deasupra nivelului mării. Câteva date suplimentare ajută la înțelegerea complexității lucrării: cele 18.000 de fire de oțel care susțin cablurile ating o lungime totală de 38.000 de kilometri, puțin mai mică decât circumferința pământului; blocurile de ancorare au diametrul de 47 de metri şi adâncimea de 31 de metri; proiectul mai include construirea a 36 de poduri mai mici, două viaducte de acces și 21 de kilometri de drumuri expres; pe pod sunt așteptate să circule 7.000 de vehicule în fiecare zi. Constructorii au acordat o mare atenție inovației și durabilității în realizarea infrastructurii, evaluând seismicitatea zonei, alegând cu atenție betonul și optând pentru tehnici speciale de construcție, precum utilizarea piloților de diametru mare pentru fundații, escavarea de puţuri mari şi adânci şi utilizarea sistemelor de ultimă generaţie pentru extragerea apei din acviferele subterane.

Însemnătatea lucrării este multiplă. Podul suspendat peste Dunăre, finanțat prin PON european pentru infrastructuri mari, constituie o forță motrice importantă pentru dezvoltarea economiei judeţelor din sud-estul României și pentru contribuția la consolidarea rețelei transeuropene de transport (TEN-T), și anume consolidarea coeziunii economice, sociale și teritoriale a UE. De asemenea, acesta reprezintă un proiect în concordanță cu pregătirea Inițiativei celor Trei Mări – al cărei următor Summit va fi găzduit la București în septembrie 2023 – care se concentrează tocmai pe interconectivitatea în transporturi, energie și tehnica digitală a țărilor situate de-a lungul coridorului Europei central-estice între Marea Adriatică și Marea Neagră. În plus, infrastructura are o dimensiune politică și strategică precisă, îndeplinind rolul de platformă de susținere a activităților industriale și de producție, de conectivitate și mobilitate sustenabilă care se proiectează către Republica Moldova și către Ucraina, şi în perspectiva reconstrucţiei țării. Din punct de vedere bilateral, podul de la Brăila reconfirmă vocația Webuild și a tuturor societăţilor italiene prezente în țară de a aduce o contribuție calificată la dezvoltarea și modernizarea României în ceea ce privește infrastructura care să conducă la evoluţie și prosperitate, cadru care prezintă un potențial vast pentru relațiile bilaterale în domeniile economic, industrial și comercial.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior studenti audit china Xi Jinping speră ca lumea să înțeleagă China prin intermediul specialiștilor în audit
Articolul următor caiac Prima Ediție a Supercupei Internaționale de Kaiac-Canoe
Un comentariu
  • Zagura spune:
    6 iulie 2023 la 16:56

    Unde se integrează acest pod în harta rutieră a regiunii ? Pe Google maps încă nu a apărut.

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

 „Spiderman”, noul kit de phishing care vizează clienții băncilor europene
IT
Google lansează un patch de urgență pentru o vulnerabilitate zero-day din Chrome exploatată activ
IT
Donald Trump admite o posibilă înfrângere pentru republicani la alegerile din 2026
Extern

RSS Știri Financiare

  • Luca, Petru și Matei domină piața patiseriilor și simigeriilor
  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta

Citește și

Carpathian Pumas
Actualitate

Patru elicoptere „Carpathian Pumas”, misiunea de menţinere a păcii în Mali

1 minute
Actualitate

Retailul alimentar din România ar putea depăşi 140 mld. lei în 2021

7 minute
coronavirus
Actualitate

2.738 de cazuri de persoane infectate cu virusul COVID – 19 (coronavirus)

3 minute
Actualitate

Recomandări ANSVSA pentru evitarea apariţiei toxiinfecţiilor alimentare în perioadele caniculare

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?