Ceremonia de lansare a mascotei Galei Festivalului Primăverii 2024 China Media Group (CMG) și a produselor culturale și creative a avut loc la Beijing. Mascota Galei Festivalului Primăverii din 2024, Long Chenchen, a fost lansată de asemenea.
Imaginea dragonului, ca simbol spiritual și cultural al națiunii chineze, a pătruns de mii de ani în diverse domenii, precum literatură, artă, obiceiuri populare, arhitectură și pictură. Mascota Galei Festivalului Primăverii 2024 evidenţiază simbolul bunăvoinţei, păcii şi fericirii. Plină de frumusețe istorică și atmosferă contemporană, mascota va însoți telespectatorii, pe scena Galei Festivalului Primăverii găzduită de CMG în întâmpinarea Anului Dragonului.
CMG a lansat tema și logo-ul oficial al Galei Festivalului Primăverii 2024. Tema Galei Festivalului Primăverii 2024 este „龙行龘龘,欣欣家国”, care înseamnă: „Dragonii zboară înalt, oamenii şi ţara prosperă”.
Logo-ul Galei Festivalului Primăverii 2024 folosește caracterul chinezesc „龘”, care descrie „zborul dragonului” , este o metaforă a prosperităţii poporului chinez, având dragonul drept simbol spiritual de-a lungul mileniilor.
Inspirat din stilul vechi de scriere chinezesc, designul logo-ului este solemn, echilibrat, vertical și simetric, evidențiind o atmosferă culturală grandioasă și viguroasă.
Fiind cea mai vizionată emisiune de televiziune din lume, Gala Festivalului Primăverii, găzduită de CMG, este parte importantă a celebrării Anului Nou Chinezesc începând din anul 1983.
Gala Festivalului Primăverii 2024 va fi difuzată la data de 9 Februarie 2024, în ajunul Anului Dragonului.
În cadrul ceremoniei, CMG a lansat și o serie de produse culturale și creative legate de Anul Nou chinezesc, inclusiv mascota Anului Dragonului, carduri de colecție ale Galei Festivalului Primăverii, vin pentru Gala Festivalului de Primăvară și cutii pentru cadouri legate de Gala Festivalului Primăverii.
Articol realizat de Radio China Internațional și CCTV