Finalul claselor V-VIII vine cu primul examen din viața elevilor – Evaluarea Națională – ale cărui rezultate pot influența, într-un mod mai mult sau mai puțin decisiv, parcursul academic către liceu.
În cadrul acestui examen național, la două materii le vor fi verificate cunoștințele elevilor – Limba și Literatura Română și Matematica. Din păcate, mulți elevi se confruntă cu probleme în asimilarea cunoștințelor de la clasă, unul dintre motive fiind dezinteresul profesorului sau incapacitatea acestuia de a expune materia într-un mod ușor de înțeles pentru copii.
Din acest motiv, mulți părinți fac un sacrificiu financiar și își trimit copiii la meditații. Doar că nu este deloc neobișnuit ca viitorii liceeni să-și manifeste dezinteresul față de această pregătire (de cele mai multe ori ajung să urască materia din cauza profesorului), ceea ce generează discuții aprinse și preocupări serioase între părinți și profesori.
În cazul examenului de Evaluare la Limba și Literatura Română trebuie să atragem atenția că nu este doar o materie de studiu, ci mai degrabă o ”fereastră” către cultura și istoria națională, o bună modalitate de a dezvolta gândirea critică și abilitățile de comunicare.
Prin urmare, meditațiile la Română nu trebuie privite doar ca pregătire pentru examen, ci ca o oportunitate de dezvoltare personală și intelectuală. Astfel, rolul educatorilor și părinților nu este doar de a transmite informații, ci și de a inspira o pasiune pentru literatură și pentru frumusețea limbii române.
De ce copiii ar putea fi dezinteresați de meditațiile la Limba și Literatura Română pentru Evaluarea Națională?
Unul dintre motivele frecvent enunțate de elevi este lipsa de conexiune cu materia studiată. Elevii nu văd relevanța textelor literare clasice în viața cotidiană sau în lumea contemporană, de unde și percepția că învățatul pentru examenul de Evaluare este irelevant.
Un alt motiv important este modul în care sunt percepute meditațiile în sine. Dacă sesiunile sunt structurate rigid și lipsite de interactivitate, ele devin prea monotone și demotivante. Elevii de astăzi sunt obișnuiți cu un mediu interactiv, prin urmare, deci metodele tradiționale de predare pot să nu fie suficient de stimulante.
De asemenea, presiunea performanței are un rol semnificativ în dezinteresul elevilor. Frica de eșec, stresul asociat cu examenele și așteptările ridicate din partea părinților le creează elevilor anxietate care, la rândul său, reduce interesul pentru învățare. În aceste condiții, meditațiile sunt percepute ca o sursă suplimentară de stres, în loc să fie văzute ca un sprijin.
Ce e de făcut?
Pentru a reînvia interesul elevilor față de meditațiile la Limba și Literatura Română profesorul trebuie să își personalizeze conținutului de învățare prin alegerea de texte și materiale în acord cu interesele și experiențele de viață ale elevilor. De exemplu, se pot integra în curriculum opere literare moderne sau subiecte contemporane care stârnesc curiozitatea și discuții relevante.
O altă strategie eficientă este integrarea tehnologiilor în predare. Elevii sunt mai receptivi la materialele care includ elemente multimedia, cum ar fi videoclipuri, prezentări interactive și aplicații educative. Acestea fac sesiunile de meditații mai atrăgătoare, dar îi ajută și să înțeleagă mai bine conceptele.
De asemenea, în locul lecțiilor tradiționale, unde profesorul vorbește și elevii ascultă, meditațiile ar trebui să fie mai interactive, capabile să încurajeze discuțiile în grup și dezbaterile. Elevii se pot implica în analiza textelor, pot discuta temele și personajele și pot dezvolta argumente critice, ceea ce stimulează gândirea analitică și creativitatea.
Nici așa nu funcționează? Adu-ți copilul la Global Learning!
Dacă ai încercat toate tehnicile posibile și nici așa copilul tău nu pare interesat de meditațiile pentru examen, mai există o soluție – Global Learning! Denissa Gabriela Bularda este un profesor cunoscut de Limba și Literatura Română, Limba Engleză și Germană, cu experiență de peste douăzeci și cinci de ani în domeniu, ce și-a desfășurat activitatea atât în sistemul de învățământ public, cât și în cel privat. Cu pasiune și dedicare, aceasta a pregătit multe generații de elevi, pe care i-a ajutat să obțină rezultate remarcabile la examenele importante și le-a oferit încredere în propriile abilități.
Profesorul Denissa Bularda a dezvoltat o schemă eficientă de învățare, care a ajutat elevii să-și gestioneze mai bine timpul și să-și maximizeze concentrarea. Acest lucru implică divizarea timpului de învățare în intervale de lucru și pauze bine definite. Astfel, elevii sunt încurajați să lucreze concentrat timp de 25-30 de minute, urmate de o pauză scurtă de 5-10 minute în care pot face activități relaxante.
Cursurile pregătitoare pentru Evaluarea Națională la limba română, oferite de Global Learning, sunt structurate într-un format interactiv, având ca scop principal facilitarea înțelegerii materiei examenului, consolidarea cunoștințelor deja dobândite și explorarea de noi concepte.
Baza cursurilor oferite de doamna Bularda constă în familiarizarea elevilor cu noile cerințe ale Evaluării Naționale și cu tehnici eficiente de abordare a acestora. Cursurile se concentrează pe aspecte practice (exerciții pe subiecte actuale, informații despre analiza și descrierea caracteristicilor personajelor literare, exprimarea unei opinii argumentate), precum și pe lecții de gramatică și vocabular. De asemenea, sunt incluse rezumate și fișe de lucru sintetizate.
În cadrul segmentului dedicat literaturii, elevii vor studia conceptul de Valoare Culturală, o cerință recent introdusă, și vor învăța să redacteze rezumate în mod corect, împreună cu concepte literare aplicate practic.
Iată de ce cursurile de pregătire la limba română oferite de Global Learning reprezintă o alegere avantajoasă atât pentru părinți, cât și pentru copii:
- Denissa Gabriela Bularda, cu o experiență vastă în domeniu, este autoarea unor colecții de gramatică și compuneri;
- Cursurile sunt aliniate cu programa școlară, acoperind toate aspectele necesare pentru excelență la Evaluarea Națională;
- Se pune un accent deosebit pe gramatică și redactarea de texte, cu exerciții și teste la fiecare lecție, iar exemplele date de profesor ajută la îmbunătățirea aptitudinilor elevilor de a scrie compuneri și texte argumentative;
- Cursurile promovează dezvoltarea personală a copiilor și îmbunătățirea capacității lor de gândire, stimulând analiza și creativitatea;
- Încrederea în sine a elevilor este întărită prin testări frecvente;
- Se încurajează creativitatea și comunicarea între copii, contribuind la exprimarea liberă, atât orală, cât și scrisă, în compuneri și texte argumentative.
Articol creat de Accent Agency.