Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: eMAG prezintă 5 tendințe cheie din ecommerce care vor îmbunătăți experiența clienților în 2025
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Companii

eMAG prezintă 5 tendințe cheie din ecommerce care vor îmbunătăți experiența clienților în 2025

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 27 februarie 2025
Distribuie

Soluțiile pe bază de AI transformă experiența de cumpărare și integrează nevoile în schimbare ale consumatorilor

În contextul diversificării serviciilor și produselor disponibile în ecommerce, numărul românilor care își fac cumpărăturile online a crescut constant de la an la an. Cel mai recent raport INS arată că 72,9% dintre români au ales produse din online în 2024, cu peste 7% față de anul anterior. Motivele apetenței pentru ecommerce țin de faptul că aici găsesc mai ușor oferte competitive, au acces la o gamă variată de produse, soluții de plată flexibile pentru toate nevoile, dar și recomandări personalizate de shopping, datorită tehnologiilor AI. 

„Într-o lume cu provocări din ce în ce mai complexe, oamenii caută să își simplifice viața cât mai mult, pentru a se putea concentra asupra lucrurilor care contează pentru fiecare dintre ei. Cumpărăturile obișnuite pot ajunge să consume destul de mult efort, iar ecommerce este soluția la îndemână care își va continua tendința de creștere anul acesta. Noi monitorizăm continuu datele și am observat că adopția cumpărăturilor online e în strânsă legătură cu implementarea soluțiilor care le oferă oamenilor o experiență de shopping mai simplă, personalizată și eficientă. Cu ajutorul tehnologiilor AI îmbunătățim constant această experiență pentru clienții noștri, în fiecare etapă a ei, fie că vorbim de zona de căutare, navigare, recomandări sau soluții flexibile de plată și livrare”, a declarat Irina Pencea, General Manager eMAG România, Ungaria și Bulgaria. 

În 2025, experiența de shopping online devine mai simplă și mai eficientă datorită tehnologiilor avansate, serviciilor flexibile și ofertelor personalizate. În acest context, eMAG monitorizează cinci tendințe cu impact major în shopping-ul online din acest an: 

1. Clienții cumpără din ce în ce mai multe categorii 

CITEȘTE ȘI

Cargus investește peste 1 milion de euro în extinderea flotei
28 iulie 2021
Consiliul Concurenței a sancționat două companii cu 1,4 milioane lei pentru trucarea de licitații
21 ianuarie 2025

După ce au văzut că ecommerce-ul le salvează timp și bani, clienții și-au mutat tot mai multe cumpărături obișnuite online și apreciază platformele unde pot adăuga în aceeași comandă produse din categorii diferite, fie că sunt de uz personal, pentru întreaga familie sau produse din categorii specializate, cum ar fi produse de puericultură, dermato sau pentru animale de companie. Această tendință este în creștere constantă, astfel că numărul clienților care au cumpărat de pe eMAG produse din cel puțin 6 categorii diferite este cu 21% mai mare la începutul acestui an față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cu peste 28 de milioane de oferte disponibile din gama eMAG și a celor peste 56.000 de selleri activi în Marketplace, clienții vor continua să își diversifice coșul de cumpărături datorită noilor tehnologii care îi ajută să descopere și să aleagă mai repede produsele de care au nevoie. În acest sens, la eMAG clienții au la dispoziție 12 shop-in-shops cu cele mai mari game de produse specializate din piață, precum Baby Shop, Dermato Shop, Pet Shop, Garden Shop și multe altele, în care pot găsi simplu și rapid produse și recomandări pentru nevoile lor specifice. 

2. Tehnologiile AI îmbunătățesc deja experiența de shopping online, iar clienții beneficiază de recomandări relevante pentru nevoile lor  

Pe măsură ce gama disponibilă este din ce în ce mai vastă, oamenii au nevoie să găsească rapid produsele dorite. Cu ajutorul tehnologiilor AI, eMAG recomandă produse relevante, personalizate pentru fiecare utilizator. Când un client vizitează un anumit articol, inteligența artificială îi sugerează automat produse similare, oferindu-i opțiuni adaptate preferințelor sale. În prima lună a acestui an, AI a generat peste 1,2 milioane de recomandări, ajutând utilizatorii să descopere mai ușor cele mai bune oferte pentru ei. De asemenea, eMAG a lansat la finalul anului trecut eMAG SNAP, un instrument de căutare vizuală dezvoltat 100% în România care permite căutarea unui produs folosind o fotografie în loc de cuvinte. În prima lună după lansarea SNAP, 20% dintre produsele comandate prin această funcție au fost produse cumpărate în premieră de pe eMAG. 

CITEȘTE ȘI

Colliers lansează Evaluări 360°, o soluție „one-stop-shop” de servicii de evaluare de companii
7 decembrie 2021
SIGNAL IDUNA a primit acordul formal din partea grupului german de a dezvolta planul de afaceri cu scopul de a analiza oportunitatea de a intra pe piața RCA în anul 2025
17 decembrie 2024

3. Clienții vor continua să aleagă soluții de plată inovatoare și flexibile pentru mai mult control asupra bugetului personal

În contextul în care inflația a pus o presiune constantă pe venitul disponibil al oamenilor, soluțiile care oferă plăți flexibile au devenit tot mai apreciate de clienți, pentru că îi ajută să își gestioneze mai eficient bugetul lunar. În prezent, trei milioane de clienți eMAG sunt eligibili pentru My Wallet – cu 1 milion mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut – și pot opta pentru soluțiile de amânare a plății cu 30 de zile, 4 sau 6 rate fără dobândă sau până la 36 de rate fixe, direct din platformă. 

4. Livrarea gratuită și garanția extinsă prin Genius vor continua să convingă clienții să își mute cumpărăturile recurente online 

- Publicitate -

Oamenii cumpără mai mult și mai des atunci când au beneficii precum livrare gratuită, oferte exclusive și retur extins. Acest trend se reflectă în statisticile de la nivelul anului trecut pentru Genius, un utilizator plasând în medie 78 de comenzi în cele 4 aplicații în care serviciul e disponibil – eMAG, Fashion Days, Freshful și Tazz. Cifra este de peste 10 ori mai mare decât în cazul unui client fără abonament. Astfel, utilizatorii Genius au economist în medie peste 1.000 de lei și au câștigat aproape o săptămână întreagă, timp pe care altfel l-ar fi petrecut în magazine sau pe drum spre centrele comerciale. În 2024, numărul utilizatorilor eMAG Genius a crescut cu 60% în România. Peste un milion de clienți au ales Genius, care este acum disponibil în peste 900 de localități, iar tendința de creștere a numărului de abonați va continua și în 2025. 

5. Oamenii vor consuma mai mult, dar vor căuta și cele mai bune prețuri

Românii cumpără mai mult, dar sunt tot mai atenți la prețuri și caută cele mai bune oferte, fie că este vorba de produse de zi cu zi sau de achiziții de valoare mai mare. Astfel, tot mai mulți se îndreaptă spre online, conștientizând rolul comerțului electronic în democratizarea cumpărăturilor, prin faptul că oferă acces oricui și oriunde la aceeași gamă variată și prețuri competitive. Această tendință se reflectă și în cifrele celui mai recent raport INS, care arată că, la nivelul anului trecut, numărul celor care au făcut cumpărături online a crescut în mediul rural cu 2,5% mai mult decât în urban.

CITEȘTE ȘI

95% dintre companii urmăresc optimizarea costurilor IT, dar doar 28% le gestionează strategic
12 august 2025
CGS România deschide un nou centru în Constanța și caută 600 de angajați
17 decembrie 2019

Pentru a identifica rapid cele mai bune prețuri, pe eMAG clienții au la dispoziție eticheta Super Preț, un instrument care folosește tehnologiile AI pentru a semnala cel mai bun moment de cumpărare. Datorită acesteia, clienții știu când este cel mai bun moment să cumpere produsele dorite și deja peste o treime din totalul vânzărilor de pe eMAG sunt generate de produsele cu această etichetă. În perioada următoare soluțiile care folosesc tehnologia pentru organizarea ofertei și simplificarea procesului de navigare vor continua să influențeze experiența de cumpărături online.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior IH Bio Danubius Cluster, membru Inter-Bio: România, cu mult sub media europeană de expansiune a agriculturii ecologice
Articolul următor Vulnerabilități critice de securitate cibernetică identificate la nivelul unor plugin-uri WordPress
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Papa Leon, apel la solidaritate cu săracii și străinii în mesajul de Crăciun
Extern
Mesajul preşedintelui Nicușor Dan de Crăciun. „Sunt cele mai prețioase daruri”
Actualitate
Bombardiere rusești în nordul Scandinaviei. Moscova spune că a fost un zbor „planificat”
Extern

RSS Știri Financiare

  • Ce program au magazinele din marile rețele de retail de Crăciun și Anul Nou
  • Brandul de produse premium de travel Harper Collective este disponibil și în România
  • McDonald’s a deschis la Mediaș după o investiție de aproape 9 milioane lei
  • Vrei să vezi cum se produce mobila românească? LEMET deschide porțile fabricii
Companii

Ce pot învăța companiile românești din campaniile electorale. În 2025, cererea de servicii de digital marketing va crește cu 25%

3 minute
Companii

Consiliul Concurenţei analizează preluarea Garanta Asigurări S.A de către Signal Iduna Asigurare Reasigurare S.A.

1 minute
Pirelli Slatina
Companii

Șomaj tehnic la Pirelli Slatina. 4.000 angajați rămân acasă

1 minute
Companii

Telekom Romania a implementat o soluţie Smart City în Alba-Iulia

4 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?