Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, continuă dezvoltarea zonei de e-commerce și înregistrează o creștere accelerată a veniturilor. Astfel, în prima jumătate a acestui an, vânzările online au crescut cu peste 31% față de rezultatele din aceeaşi perioadă a anului precedent.
Mai mult, având în vedere strategiile de marketing digital care urmează a fi implementate, Farmec estimează o creștere de 50% a vânzărilor online până la finalul anului.
“Pentru a fi constant mai aproape de toate categoriile de consumatori și de obiceiurile lor de consum și achiziție, Farmec continuă, pe lângă extinderea rețelei magazinelor fizice, dezvoltarea platformei online prin identificarea și aplicarea unor strategii care să corespundă așteptărilor din piață. Îmbunătățirea constantă a facilităților și serviciilor oferite, crearea unor promoții atractive, precum și listarea unor game au stat la baza creșterii vânzărilor magazinului online din primul semestru al acestui an. Până la sfârșitul anului, avem în plan introducerea unor noi modalități de livrare, care să ofere clienților soluții eficiente și mai rapide, având posibilitatea de a ridica comenzile direct din magazinele noastre de brand sau din lockerele puse la dispoziție de companiile de curierat partenere. Dezvoltarea omnichannel e din ce în ce mai importantă în strategia generală a companiei”, a declarat Alina Spânu, Manager Vânzări Online Farmec.
Media lunară a clienților care își fac cumpărăturile pe www.farmec.ro se află într-o creștere continuă, depășind 8.000 de clienți în fiecare lună. Până la finalul anului, Farmec estimează că acest număr va crește cu peste 20%, fiind înregistrată și o creștere de circa 7% a valorii medii a coșului de cumpărături. În acest moment, românii cumpără în medie produse din portofoliul Farmec de aproximativ 150 de lei.
În topul achizițiilor online se află gamele Gerovital Evolution, Aslavital și Farmec, iar gamele care au obținut creșteri valorice de peste 50% în primul semestru din acest an sunt Gerovital Beauty, Gerovital Tratament Expert, Gerovital Men și Gerovital Stop Acnee, toate fiind game relansate recent în variante modernizate. De asemenea, gamele de lux, precum Gerovital Luxury și Gerovital Equilibrium, își continuă trendul ascendent înregistrat pe parcursul ultimilor ani.
Brandurile Nufăr și Triumf, lideri pe segmentul Detartranți și respectiv Curățarea Bucătăriei, potrivit datelor Nielsen, câștigă anul acesta teren și în zona de e-commerce, înregistrând creșteri semnificative comparativ cu anul trecut.
Pe lângă un portofoliu diversificat de produse, Farmec oferă consumatorilor din online o serie de beneficii pentru fidelizarea acestora. Printre cele mai apreciate beneficii se află serviciul de împachetare cadouri, lansat la finalul anului 2018. Pentru orice comandă de produse cosmetice plasată online, consumatorii beneficiază de împachetare și ambalare gratuită, transformând achiziția într-un cadou perfect pentru cei dragi. Mai mult, cadoul poate fi însoțit de o urare sau un mesaj aniversar.
Un alt beneficiu disponibil utilizatorilor platformei www.farmec.ro este cardul Cadou Farmec. Valoarea cardului variază de la 50 la 999 lei, iar valabilitatea sa este de 6 luni, de la momentul emiterii sale în format electronic. Acesta poate fi utilizat pentru achiziția oricărui produs din portofoliul Farmec.
Totodată, pentru a încuraja plata cu cardul, Farmec a creat campanii care oferă transport gratuit la comenzile de peste 59 de lei, asigurând utilizatorii că plățile sunt securizate și mai rapide.
Pentru anul 2020, compania planifică o nouă etapă în dezvoltarea platformei digitale, prin relansarea într-un nou format, cu noi funcționalități și cât mai prietenos față de consumatori. Totodată, anul viitor magazinul online va dispune și de propria aplicație mobilă.