Dacă știrile online prezintă zilnic interes pentru 4 din 10 români utilizatori de internet, cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani, cifrele se modifică atunci când privim spre categoria de vârsta +45 ani.
În cadrul acestui segment fiind înregistrată o rată de accesare de 50% – arată cel de-al patrulea val al studiului cantitativ „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, (eșantion reprezentativ la nivel național de 1061 respondenți, utilizatori de internet, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions în mai 2019.
De interes pentru această categorie de vârsta sunt și informațiile de cultură generală, acestea fiind accesate cu o frecvență săptămânală de 6 din 10 români, utilizatori de internet. Tot saptămânal sunt citite și articolele/materialele/sfaturile legate de sănătate și nutriție. O atenție deosebită îi este acordată acestui subiect de către cei cu vârsta cuprinsă între 45-55 ani (6 din 10), în timp ce în rândul celor cu vârsta cuprinsă între 56-65 de ani, interesul este ceva mai scăzut (4 din 10).
„Analizând comportamentul online al celor două categorii de adulți, utilizatori de internet (45-55 ani și 56-65 ani), se disting diferențe și în ceea ce privește utilizarea internet bankingului, a aplicațiilor de food delivery ori a mediilor la care s-a apelat pentru petrecerea timpului liber”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions. Astfel, internet bankingul este utilizat de 45% dintre cei aparținând primei categorii de vârstă, în timp ce cea de-a doua categorie de vârstă înregistrează o rată de utilizare de numai 29%.
Tot adulții de 45-55 ani sunt cei care apelează cu preponderență la aplicațiile de food delivery – 19%, cu +11% fata de adulții de 56-65 ani (8%).
Adulții 45-55 ani: principalii ascultători de online radio
Radioul online este preferat zilnic de adulții cu vârste cuprinse între 45-55 ani – 31% / vs / 26% media națională și 14% în cazul adulților de 56-65 ani.
La rândul lor, blogurile sunt preferate de internauții de 56-65 ani, 4 din 10 alegând să-și petreacă timpul liber citind bloguri (cifra similară mediei naționale), în timp ce adulții de 45-55 ani le accesează săptămânal în procent de 30%.
Informațiile sunt parte a celui de-al patrulea val al studiului „Digital Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de EXACT Business Solutions în luna mai 2019. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, rezidente în mediul urban și rural și utilizatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 1061 respondenți. Aceștia au fost selectați din panelul EXACT Business Solutions, care conține 50.000 de respondenți, chestionarul fiind administrat online.