Dacă ai de gând să renunți la statul de angajat ca să devii propriul șef, deci să îți deschizi un business, este indicat să ții cont de anumite aspecte importante, înainte să pui afacerea pe picioare.
Pentru că, deși este tentat să devii antreprenor, riscurile aferente acestui domeniu pot fi crescute, mai ales dacă nu iei cele mai bune decizii și faci greșeli de începător. Drept urmare, iată câteva sfaturi care o îți fie de ajutor atunci când vrei să devii propriul tău șef.
Stabilește-ți planul de afaceri
Mai întâi trebuie să începi cu planul de afaceri în care să incluzi fiecare parte a businessului tău, până la cel mai mic detaliu. Inițial este necesar să îți stabilești domeniul de activitate. Apoi, să pui pe hârtie bugetul. Gândește-te care este suma minimă de care ai nevoie ca să pui pe picioare afacerea. Apoi, ia în calcul cheltuielile pe care o să le ai, de exemplu, cele legate de remunerarea angajaților, cumpărarea sau închirierea unui sediu, taxe, impozite, investiții, achiziționarea aparatelor, plus cheltuielile neprevăzute. Drept urmare, ai nevoie de o strategie financiară bine pusă la punct. De asemenea, nu uita că va trebui să îți promovezi afacerea, deci este indicat să ai o strategie de marketing eficientă. Pe lângă acestea, ia în considerare ce fel de servicii și produse vrei să le oferi clienților tăi. Deci, studiază piața cu atenție, cu precădere competitorii, ca să vezi unde te poziționezi și ce decizii trebuie să iei atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.
Vei avea un program foarte încărcat
Când vei deveni propriul tău șef, trebuie să îi dedici afacerii tale majoritatea timpului pe care îl ai la dispoziție. Mai precis, o să fii nevoit să te deplasezi mereu, să participi la întâlniri de business, să ții mereu contactul cu partenerii de afaceri, dar și cu clienții, mai ales la telefon. Deci, ca să te asiguri că dispozitivul nu te va lăsa la greu în timpul apelurilor, asigură-te că ai mereu la tine o baterie externa telefon, pentru ca pe tot parcursul zilei să fie încărcat. De asemenea, ține cont că este necesar să respecți o anumită conduită, atât verbală, cât și vestimentară, ca să inspiri încredere și profesionalism. Așadar, nu o să mai ai foarte mult timp liber la dispoziție când pui pe picioare o afacere.
Apelează la serviciile unui contabil
Un alt aspect important de care să ții cont este gestiunea în cadrul firmei. Drept urmare, este necesar să apelezi la serviciile unui contabil experimentat ori să contractezi specialiști în economie, care să țină evidența banilor care intră și ies din firmă. Ia în considerare că trebuie să respecți legislația în vigoare, deci să achiți taxele și impozitele către stat, ca să eviți amenzile sau închiderea afacerii tale. Plus că este necesar să ai rapoarte financiare astfel încât să vezi lună de lună unde se duc banii, cum îți este afectat bugetul, ce fel de cheltuieli ai, unde este nevoie să mai reduci din costuri sau unde să investești.
Angajați competenți și experimentați
Ca să te asiguri că afacerea ta va fi pe un trend ascendent încă de la început, o să ai nevoie de angajați competenți și experimentați, care să dea cel mai bun randament, iar astfel producția să fie una sporită. Totuși, ca să îi atragi în cadrul firmei tale, este necesar să le oferi anumite beneficii pe care nu le găsesc în altă parte. De exemplu, un salariu care este peste media pieței. Pe de altă parte, le poți propune bonusuri de performanță, zile suplimentare de concediu, vouchere de vacanță, team building-uri, un program de muncă flexibil sau să le decontezi transportul. În plus, poți investi și în pregătirea lor profesională, deci să le pui la dispoziție cele mai bune cursuri de specializare sau să îi trimiți la traininguri, ca să dobândească noi noțiuni în domeniul lor de activitate.