- Soluția ce rulează prin platforma ASiS ERP preia automat, din primul pas, peste 90% din datele necesare completării Bilanțului din baza sa de date
- Timpul de revizie necesar Bilanțului și Registrului de evidență fiscal se reduce la ordinul minutelor, pentru contabili și experții fiscali
- Soluția gestionează cu ușurință situațiile financiare ale companiilor medii, mari și ale grupurilor de firme
Alfa Software, unul dintre furnizorii de sisteme informatice de business în ascensiune din Transilvania, lansează o funcționalitate ce automatizează realizarea Bilanțului și a Registrului de evidență fiscală, ușurează major fluxurile pentru companiile medii, mari și grupurile de firme și reduce timpii de revizie a declarațiilor la ordinul câtorva minute.
„Suntem permanent aproape de nevoile companiilor din România, ascultăm cu atenție cerințele pieței și vrem să fim de un real ajutor mediului de afaceri. În context, mai ales în această perioadă în care focusul major al firmelor din România este depunerea corectă și rapidă a situației fiscale anuale, am dezvoltat o automatizare utilă, parte a soluției noastre ASiS ERP. Aceasta completează, încă din primul pas, în proporție de peste 90% Bilanțul și Registrul de evidență fiscală, conform cerințelor actuale ale ANAF. Noua dezvoltare reduce mult din timpul necesar alocat și, în plus, prin programul de validări, indică în scurt timp fiecare element ce necesită corelare”, declară Cristian Gabriel Pavel, CEO Alfa Software.
Bilanțul este un document contabil care prezintă situația financiară a unei companii, la un moment determinat în timp. Acesta reprezintă o imagine de ansamblu a bunurilor, datoriilor și capitalului propriu al entității, la data respectivă. În conformitate cu legislația românească, societățile comerciale sunt obligate să depună bilanțurile lor anuale la Autoritatea Națională de Administrare Fiscală (ANAF).
Cum funcționează automatizările Alfa Software
Generarea automatizată a bilanțului include o serie de elemente esențiale pentru o raportare corectă și rapidă, indiferent de complexitatea firmei sau firmelor membre ale unui grup:
- Generare și încărcare automată în documentul PDF inteligent;
- Validări inteligente, care arată daca există orice elemente necorelate;
- 90% dintre informațiile necesare deja sunt în baza de date;
- Secțiunea Verificări a software-ului include validări ce vizează: corelația bilanțului, formulele de bilanț ce pot fi prestabilite sau modificate pe parcurs, conturile ce apar în bilanț dar nu și în balanța contabilă.
Și la nivelul Registrului de evidență fiscal, sistemul informatic preia automat o serie de acțiuni importante, precum:
- Calculul impozitului pe profit;
- Formulele presetate inclusiv de calcul protocol;
- Pentru fiecare cont, sumele deductibile și nedeductibile;
- Configurație exactă a deductibilității, deductibilității parțiale sau nedeductibilității;
- Nivelurile de bonificații acordate de autorități pentru capitalul propriu al companiei.