ANAF a anuntat ca supune dezbaterii publice Procedura privind organizarea Registrului entitãților/unitãților de cult pentru care se acordã deduceri fiscale.
Înscrierea în registru se solicitã de cãtre entitatea/unitatea de cult, prin depunerea formularului 163 “Cerere de înscriere/radiere în/din Registrul entitãților/unitãților de cult pentru care se acordã deduceri fiscale.
Entitatea/unitatea de cult se înscrie în registru dacã, la data depunerii cererii, îndeplinește cumulativ urmãtoarele condiții:
a) desfãșoarã activitatea în domeniul pentru care a fost constituitã;
b) a îndeplinit toate obligațiile fiscale declarative prevãzute de lege;
c) nu are obligații fiscale restante la bugetul general consolidat, mai vechi de 90 de zile;
d) a depus situațiile financiare anuale, prevãzute de lege;
e) nu a fost declaratã inactivã, potrivit art.92 din Codul de procedurã fiscalã.
Cererea se completeazã cu ajutorul aplicației informatice afișatã pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscalã și se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanțã.
Împreunã cu cererea, entitatea/unitatea de cult depune și certificatele de atestare fiscalã eliberate de organele fiscale locale, în a cãror evidențã aceasta este înregistratã ca plãtitor de impozite și taxe locale.
ANAF va soluționa cererile în termen de 10 zile de la depunere.
Registrul va cuprinde urmãtoarele informaþii:
a) denumirea entitãții/unitãții de cult;
b) codul de identificare fiscalã;
c) adresa domiciliului fiscal;
d) data înscrierii în registru;
e) data radierii din registru;
f) informații privind înscrierile și radierile în/din registru.