Incepând cu 1 ianuarie 2019, contravaloarea permiselor de ședere temporară și a documentelor de călătorie pentru străini va fi încasată prin toate unitățile teritoriale ale Băncii Comerciale Române S.A, a anuntat
Inspectoratul General pentru Imigrări .
Se menține în continuare plata taxelor reprezentând contravaloarea permisului de ședere și a documentelor de călătorie în conturile CN Imprimeria Națională deschise la CEC BANK S.A, respectiv Trezoreria Statului.
Conform, OUG 194/2002 privind regimul străinilor în România, permisul de şedere este documentul oficial eliberat de către Inspectoratul General pentru Imigrări, străinului căruia i s-a acordat sau i s-a prelungit dreptul de şedere în România.
Permisul, atestă existenţa dreptului de şedere al cetățeanului străin, face dovada identităţii, a adresei de reşedinţă sau de domiciliu în România, precum şi durata şi scopul pentru care i s-a acordat.
Titularul documentului are obligaţia de a-l avea în permanenţă asupra sa, de a nu-l înstrăina şi de a-l prezenta autorităţilor competente ori de câte ori i se solicită.
Permisul de ședere poate fi obţinut de la formaţiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrări din judeţul în care străinul își are stabilită reședința sau domiciliul. Pentru obţinerea permisului de şedere se vor depune personal o serie de documente cu cel puțin 30 de zile înainte de expirarea dreptului de şedere acordat de viză.
Documentul de călătorie electronic se eliberează la cerere, beneficiarilor unei forme de protecție internațională pentru o perioadă de 2 ani și persoanelor fără cetățenie pentru o perioadă de 5 ani, fără posibilitatea prelungirii valabilităţii. După expirare, se va elibera un nou document de călătorie cu aceeași valabilitate.