Asociația de Dezvoltare Intracomunitară Transport Public Caransebeș anunță selecția pentru ocuparea a trei posturi de membru în Consiliul de Administrație al societății INTERTRANS CARANSEBEȘ S.R.L., pentru un mandat de maximum 4 ani, conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare, precum și Hotărârii Guvernului nr. 639/2023.
Etapele de desfășurare a procesului de selecție
Etapa I – Verificarea dosarelor candidaților, solicitarea de clarificări (dacă este cazul), respingerea dosarelor incomplete și alcătuirea listei lungi.
Etapa a II-a – Analizarea informațiilor din dosarele rămase pe lista lungă și alocarea punctajului conform grilei de evaluare pentru fiecare criteriu din profilul consiliului; analizarea comparativă a candidaților prin raportare la profilul consiliului și la profilul candidatului; alcătuirea listei scurte (prin verificarea activității desfășurate anterior – interviu); solicitarea declarației de intenție; susținerea interviului final și integrarea rezultatelor finale.
Administrator – profil general (2 posturi)
Condiții generale minime obligatorii de participare:
- Experiență în conducerea societăților sau regiilor autonome (art. 28 alin. (1) OUG nr. 109/2011) de minimum 3 ani.
- Studii superioare finalizate cu diplomă de licență și experiență de minimum 7 ani în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al întreprinderii publice (art. 28 alin. (3) OUG nr. 109/2011).
Administrator – profil auditor (1 post)
Condiții generale minime obligatorii de participare:
- Experiență în conducerea societăților sau regiilor autonome (art. 28 alin. (1) OUG nr. 109/2011) de minimum 3 ani.
- Studii superioare finalizate cu diplomă de licență și experiență de minimum 7 ani în domeniul științelor economice sau în domeniul de activitate al întreprinderii publice (art. 28 alin. (3) OUG nr. 109/2011).
- Calitatea de auditor financiar sau experiență de minimum 3 ani în audit statutar conform art. 34 alin. (4¹) din OUG nr. 109/2011.
Criterii de evaluare obligatorii:
- Competențe specifice sectorului de activitate;
b) Competențe profesionale de importanță strategică;
c) Cunoștințe de Guvernanță corporativă;
d) Competențe sociale și personale;
e) Reputație personală și profesională;
f) Integritate și independență;
g) Gradul de aliniere cu Scrisoarea de așteptări a APT – conform postului pentru care candidează.
Criterii de evaluare opționale:
a) Experiența anterioară în domeniul de activitate al societății
Constituie criterii eliminatorii:
- Neîndeplinirea condițiilor minime obligatorii de participare.
- Existența oricărei situații prevăzute la art. 4, art. 30 alin. (9), art. 33 și art. 36 alin. (7) din OUG nr. 109/2011.
- Existența înscrisurilor în cazierul judiciar sau fiscal.
- Existența unui conflict de interese sau a unei incompatibilități cu exercitarea atribuțiilor specifice postului.
- Existența unei decizii CNSAS privind săvârșirea de poliție politică.
- Starea de sănătate necorespunzătoare postului (dovedită prin adeverință medicală).
- Necunoașterea limbii române, scris și vorbit, la nivel necesar exercitării funcției.
- Lipsa cetățeniei române sau a cetățeniei unui stat membru al Uniunii Europene, cu condiția domiciliului în România.
Criteriile de alcătuire a Consiliului sunt detaliate în Profilul Consiliului – secțiunea:
A – Responsabilitățile Consiliului de Administrație
B – Componența Consiliului de Administrație
C – Criterii de selecție
Grila de punctaj este prezentată în Sectiunea a II-a, din Componenta integrala a planului de selectie, pct.4, I- Grila profilului consiliului de administrație al societății INTERTRANS CARANSEBES SRL.
Profilul poate fi consultat pe site-ul Autorității Publice Tutelare:
https://aditpcsb.ro/index.php/transparenta/guvernanta-corporativa/
Documente obligatorii ale dosarului de candidatură
- Opis documente
- Curriculum vitae – model european (HG nr. 1021/2004)
- Copii:
- act de identitate
- cazier judiciar
- cazier fiscal
- certificat de căsătorie/acte care justifică schimbarea numelui (dacă este cazul)
- diplomă de licență sau echivalentă
- alte diplome universitare (licență suplimentară, master, doctorat, MBA) etc
- Documente care dovedesc experiența profesională:
- Extras REGES/Revisal
- Copie carnet de muncă
- Adeverințe de la angajatori
- Certificat constatator ONRC (persoană fizică) etc
- Adeverință medicală care atestă starea de sănătate corespunzătoare, emisă cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate.
- Formulare specifice procedurii:
Formularul 1 – Cerere de înscriere
Formularul 2 – Declarație privind statutul de independent
Formularul 3 – Declarație privind neîncadrarea în conflict de interese/incompatibilități și asumarea corectitudinii datelor
Formularul 4 – Declarație privind situațiile prevăzute la art. 4 și art. 33 din OUG nr. 109/2011
Formularul 5 – Declarație privind art. 30 alin. (9) din OUG nr. 109/2011
Formularul 6 – Declarație privind art. 36 alin. (7) din OUG nr. 109/2011
Formularul 7 – Notă de informare GDPR și consimțământ pentru evaluare
Formularul 8 – Declarație pe proprie răspundere privind atragerea răspunderii în caz de insolvență/faliment
Modelele de formulare pot fi descărcate de pe:
https://intertrans-caransebes.ro/guvernanta-corporativa/
și
https://aditpcsb.ro/index.php/transparenta/guvernanta-corporativa/
Alte informații
a) Comunicarea cu candidații. Comunicarea se realizează exclusiv la adresa: office@aditpcsb.ro. Listele lungă/scurtă și propunerile de nominalizare sunt confidențiale. Fiecare candidat va primi pe e-mail rezultatele fiecărei etape.
b) Protecția datelor personale. Procesul se desfășoară în conformitate cu Regulamentul (UE) 679/2016 (GDPR).
Depunerea dosarelor de candidaturǎ
Dosar în format letric: Plic închis și sigilat, cu mențiunea:
„Candidatură membru în Consiliul de Administrație al Societății INTERTRANS CARANSEBEȘ S.R.L. / [Numele și prenumele]” La sediul ADI Transport Public Caransebeș, Str. Nicolae Corneanu nr. 12, Caransebeș, jud. Caraș-Severin.
Dosar în format electronic: Transmitere la: office@aditpcsb.ro, cu subiectul: „Candidatură CA INTERTRANS CARANSEBEȘ S.R.L. / [Numele și prenumele]”
Reguli obligatorii:
- Documentele trebuie să conțină numele candidatului în denumirea fișierului.
- Formularele F1-F8 și CV-ul se transmit în format PDF .
- Copiile documentelor se transmit ca fișiere separate, denumite clar.
Data limită de depunere a dosarelor: 16.01.2026