Nu toate companiile își permit creșteri salariale sau oferirea de bonusuri în bani pentru a-și motiva angajații. Chiar și în acest caz, există variante non-financiare de beneficii pe care le poți oferi angajaților tăi, pentru a-i motiva să rămână în cadrul companiei și să dea același randament.
Pentru ce beneficii non-financiare optează companiile
Întrebați de Trend-Jobs.ro cum își motivează non-financiar angajații, reprezentanții site-ului Woman2Woman.ro spun că, pe lângă beneficiile financiare, au apelat și la alte modalități de a-și motiva angajații. Fie că era vorba despre cursuri de perfecționare sau dezvoltare personală, fie de zile libere suplimentare plătite, fie de suplimentarea dotărilor și a decorurilor din birourile angajaților. Pentru că majoritatea colaboratorilor muncesc de acasă, acestea au fost privite ca niște cadouri suplimentare.
“Nu e greu să negociezi bartere cu alte companii, pentru a le oferi angajaților beneficii suplimentare. Chiar și în cazul în care nu dispui de un buget în bani pe care să îl oferi ca bonus, există o serie de beneficii pe care le poți oferi angajaților, care să îi bucure și pe care să le aprecieze”, au declarat reprezentanții Woman2Woman.ro.
În cazul în care angajații prestează activitățile la sediul companiei, există și alte variante de recompensare. Google, de exemplu, obișnuia să le ofere angajaților prânzul gratuit, dar și acces la zone cu snack-uri, cafea și multe opțiuni de mic dejun, prânz sau cină, în funcție de programul angajaților. Chiar dacă acestea nu sunt considerate beneficii financiare, îi scutesc pe angajați de multe cheltuieli.
Și alte companii din România au optat pentru crearea de cantine proprii, unde să ofere fie mâncare gratuită, fie la prețuri extrem de mici, care să nu încarce și mai mult bugetul angajaților.
Alte companii asigură nu doar meniul zilnic, ci și transportul angajaților și zone de relaxare la sediul firmei. Aici poate fi vorba de spații de relaxare cu muzică și canapele confortabile sau Săli de jocuri electronice, ping-pong și nu numai.
În Japonia, spre exemplu, există spații de somn, unde angajații pot să se odihnească în timpul serviciului, atunci când simt nevoia. Ulterior, aceștia au un randament mai mare și o stare mai bună.
În pandemie, munca de acasă, programul flexibil, livrarea prânzului la domiciliu sau zone sigure și cât mai atractive pentru desfășurarea activității pentru cei care nu pot lucra de acasă ar trebui luate în calcul de către angajatori.
Sursă: Trend-Jobs.ro