Producătorul român de medicamente Biofarm (simbol bursier BIO) vizează o creștere de 15% a cifrei de afaceri în 2021. Compania își propune să obțină o valoare a veniturilor din vânzări de peste 251 de milioane de lei.
Astfel, cu un portofoliu puternic și valoros de produse, Biofarm și-a setat printre obiective intensificarea vânzărilor la nivel local, dar și a exporturilor pe piețe strategice.
De asemenea, producătorul de medicamente urmează să realizeze anul acesta investiții de peste 47 de milioane de lei. O parte din această sumă a fost deja alocată dotării cu echipamente și instalații de ultimă generație a unității de producție deschisă de Biofarm în 2021.
Producătorul va direcționa investițiile și către creșterea eficienței activităților desfășurate în unitatea de producție situată pe strada Strada Logofătul Tăutul, către amenajarea spațiilor de birouri, dar și către tehnologizare, în linie cu standardele internaționale de certificare GMP (Good Manufacturing Practices). În plus, o parte din bugetul de investiții va fi alocat reînnoirii flotei auto.
„Anul 2021 este pentru noi unul cu multe semnificații și obiective strategice diferite, întrucât marcăm un secol de activitate, dar și noi începuturi. Finalizarea construcției și dotarea cu echipamente de top a unității de producție pe care am deschis-o anul acesta contribuie la creșterea producției și ne permite, implicit, să ne extindem pe noi piețe. Ne menținem, astfel, promisiunea de a investi an de an în viitor”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.
Producătorul român de medicamente a reușit anul trecut să își consolideze leadership-ul la nivel valoric în segmentul Consumer Healthcare (CHC). 7 branduri din categoria digestive & metabolism, răceală & gripă și suplimente alimentare și-au menținut poziția de lideri de piață, în termeni de consum, și au contribuit la saltul pe poziția 4 pe care Biofarm l-a făcut în 2020, în topul companiilor din industria farmaceutică locală, în categoria CHC, raportat la prețul de achiziție al farmaciilor.
Din profitul net înregistrat în anul 2020, de circa 54 milioane de lei, Biofarm va aloca 40% pentru dividende, a căror valoare brută este de 0,022 lei per acțiune.
În contextul crizei sanitare generate de pandemia de Covid-19, Biofarm a luat toate măsurile pentru ca activitatea companiei să se desfășoare în continuare, fără sincope.
Compania a implementat și la nivel intern toate măsurile de siguranță sanitară pentru prevenirea răspândirii virusului, conform reglementărilor legale. Astfel, o parte dintre angajații companiei își desfășoară în continuare activitatea de acasă, în timp ce echipele implicate în procesele de fabricație respectă un program adaptat situației, dar care permite ca producția să funcționze la capacitate maximă. Mai mult, a fost asigurată testarea preventivă pentru SARS-CoV-2 a angajaților, iar spațiile de muncă au fost adaptate la distanțarea socială prin limitarea numărului de angajați prezenți într-un anumit interval orar în spațiul de lucru comun.
Biofarm este unul dintre primii producători români de medicamente și suplimente alimentare.
În prezent, Biofarm este unul dintre primii 10 producători existenți pe piața farmaceutică din Romania. Biofarm are un portofoliu competitiv de peste 200 de produse care acoperă 60 de arii terapeutice și investește în mod continuu în campanii media, comerciale și de marketing pentru promovarea propriilor produse.