Bridgestone Europe NV/SA (“Bridgestone”), o subsidiară a Bridgestone Corporation în EMEA, a încheiat un acord cu TomTom pentru achiziționarea diviziei de telematică a acesteia, pentru suma de 910 milioane de euro, în numerar.
Tranzacția va fi încheiată între cel mai mare producător de anvelope și produse din cauciuc din lume și cel mai mare furnizor de soluții digitale pentru administrarea flotelor din Europa, creând cea mai mare platformă de date pentru vehicule conectate. TomTom Telematics va ajuta Bridgestone să avanseze în demersul său de a deveni lider în soluții de mobilitate în regiune, în timp ce ofertele celor două companii combinate îi vor permite Bridgestone să își extindă baza de clienți pentru anvelope și soluții. În plus, accesul la date va consolida dezvoltarea și testarea virtuală a anvelopelor de către Bridgestone, precum și inovația conectată în domeniul anvelopelor, cu beneficii pentru toți clienții, inclusiv OEM.
Noile mega-trenduri la nivel social, economic și tehnologic schimbă industria automobilelor, viitorul aparținând vehiculelor conectate, autonome, partajate și electrice. În acest context, Bridgestone a identificat soluțiile digitale de mobilitate și soluțiile de gestionare a flotelor ca fiind o prioritate strategică. Acest aspect este întărit de importanța tot mai mare acordată flotelor, spre deosebire de vehiculele deținute individual, pentru transportul de persoane și marfă. Cererea tot mai mare în industria transporturilor înseamnă că proprietarii și administratorii de flote trebuie să maximizeze productivitatea și să minimalizeze costul total de proprietate mai mult ca oricând.
Această nouă investiție continuă demersurile făcute anterior de Bridgestone pentru a-și îmbunătăți capabilitățile digitale în EMEA. În mod specific, compania a creat capabilități de colectare de date de la senzori, platforme de date și statistici. Au fost lansate astfel mai multe soluții și aplicații digitale, precum Tirematics, Mobox, FleetPulse și Bridgestone Connect.
TomTom Telematics, lider al unei industrii cu o creștere de două cifre, este un partener strategic perfect pentru Bridgestone deoarece deține o bază de utilizatori solidă și în creștere, cu 860.000 de vehicule, dintre care peste două treimi sunt comerciale. Deține un sistem personalizat de ieșire pe piață și o ofertă digitală premium, care include WebFleet și NextFleet. Tehnologiile de bază solide bazate pe analiza datelor se folosesc de o platformă deschisă, scalabilă, sigură și bazată pe cloud. Gestionează în medie peste 800 de milioane de poziții GPS, 3,3 milioane de curse și recepționează 200 de milioane de mesaje pe zi.
Platforma le permite clienților, precum flote comerciale, companii de leasing sau flote corporative, să își eficientizeze operațiunile. Face posibile și parteneriatele cu OEM, de exemplu, datorită experienței de conducere îmbunătățită. Echipa de conducere a TomTom Telematics a reușit să își extindă constant baza de clienți și să mențină profitabilitatea an după an. Compania ocupă și o poziție propice pentru creștere viitoare în domeniul soluțiilor pentru administrarea flotelor și dezvoltarea de noi modele de business bazate pe capabilitățile de software.
Bridgestone deține un set perfect de active pentru accelerarea activității TomTom Telematics. Poate capitaliza valoarea de marcă puternică, baza mare de clienți, statutul de furnizor preferat pentru mulți dintre producătorii de vehicule și flote de top la nivel mondial, precum și cele 2.600 de puncte de vânzare în EMEA. În plus, Bridgestone contribuie cu investiții majore la nivelul industriei în cercetare și dezvoltare, centrul Digital Garage cu sediul în Roma, dedicat dezvoltării de soluții digitale de mobilitate.
Paolo Ferrari, CEO și President of Bridgestone EMEA, Executive Vice President of Bridgestone Group, a declarat: “Am găsit perechea perfectă în TomTom Telematics. Activele și capabilitățile noastre complementare vor crea un centru de putere în domeniul soluțiilor pentru administrarea flotelor și vor îmbunătăți și mai mult tehnologia digitală de care dispune Bridgestone. În afară de amploare, beneficiile care rezultă din combinarea ofertelor noastre sunt semnificative, ceea ce ne permite, pe lângă multe alte oportunități, să comercializăm anvelope și soluții în rândul clienților noștri. Poziția noastră în EMEA este acum una bună care ne permite să progresăm în activitatea noastră generată de date, să ne extindem baza de parcuri auto și să profităm de oportunitățile profitabile, în rapidă dezvoltare, în domeniul mobilității în industria auto.”
“Recunoaștem și respectăm talentul și abilitățile echipei de conducere a TomTom Telematics, precum și a celor 670 de angajați ai companiei. Intenția noastră este să promovăm și să creștem afacerea și să îi susținem planurile actuale. Dorim ca TomTom Telematics să își deservească în continuare clienții cu același succes ca în ultimii ani și să profităm de poziția de lider a companiei pe o piață în creștere rapidă.”
“După o analiză profundă a multelor opțiuni strategice, am considerat că vânzarea diviziei TomTom Telematics către Bridgestone servește cel mai bine intereselor atât ale TomTom Telematics cât și a activității noastre de tehnologii de localizare de bază,” a declarat Harold Goddijn, CEO, TomTom. “Vom continua să investim în sistemul nostru inovator de cartografiere, care permite actualizări mai rapide ale hărților, scăzând în același timp costurile de operare și pavând drumul spre conducere autonomă.”
“TomTom Telematics este principalul furnizor de servicii de telematică în Europa și ne dezvoltăm în continuare baza instalată de vehicule pe care o deservim la nivel global,” a adăugat Thomas Schmidt, Managing Director, TomTom Telematics. “Așteptăm cu interes să accelerăm planul nostru ambițios de creștere și să profităm de noile oportunități care ni se oferă în cadrul Bridgestone. Între timp, ne așteptăm ca tranziția să se facă fără probleme pentru clienții, furnizorii și angajații noștri.”