Daca esti antreprenor si detii un business online, cu siguranta ai observat ca, in ultima saptamana, pozitiile ocupate de site-ul tau in Google au inceput sa fluctueze destul de mult, fie catre top, fie catre paginile 2, 3 sau chiar mai jos. Acest „dans” aparent inexplicabil i-a surprins pe multi proprietari de magazine online din Romania si nu numai, intrucat multi nu au operat modificari notabile la site-urile lor si totusi acestea au scazut foarte mult pe cuvinte cheie importante.
Explicatia este una foarte logica: Google a initiat un nou update, schimband ponderea indicatorilor folositi de algoritmii sai de ranking. Astfel, in perioada urmatoare, fiecare site indexat de Google va fi „re-evaluat”, intr-un proces care se intampla aproximativ o data pe an si care poate dura pana la 14-20 de zile. Daca ai fi participat la cursuri SEO, ai fi aflat aceasta informatie de la unii dintre cei mai mari experti in marketing online din tara si nu te-ai fi impacientat, facand pe site modificari care te pot „adanci” si mai mult in paginile de rezultate.
Fondatorul iAgency, Ovidiu Joita, care sustine unul dintre cele mai noi si apreciate cursuri SEO – JediSEO School, a explicat in amanunt cum functioneaza acest Major Core Update de la Google. „Din analiza datelor, am remarcat ca noul algoritm Google a oferit o importanta mai mare valorii brandului site-ului”, explica el, precizand ca aceasta schimbare era previzibila pentru cei din domeniu. „Site-urile cu un numar mare de cautari pe brand sau cuvinte cheie plus brand au inregistrat cresteri spectaculoase, chiar daca nu beneficiaza de o optimizare on-page perfecta sau de un numar important de backlink-uri”, spune Ovidiu Joita, precizand ca in urmatorii ani primele pagini din Google ar putea fi „ocupate” exclusiv de branduri cunoscute din mediul offline.
Participantii la cursurile SEO sustinute de fondatorul iAgency au aflat ca paginile cu continut invechit au scazut in ranking, iar continutul proaspat si de calitate a inceput sa conteze si mai mult. Aceasta informatie i-ar putea surprinde pe antreprenorii online neavizati, dar si pe „asa-zisii” experti in SEO, care considera ca aceasta activitate este una preponderent tehnica si care nu necesita foarte multa creativitate.
Daca ai fi participat la cursuri SEO, ai mai fi aflat si ca viteza de incarcare a site-urilor a primit o pondere mai importanta in algoritmul de ranking. Acest factor influenteaza decisiv experienta utilizatorilor, de care Google a inceput sa tina cont din ce in ce mai mult in ultima perioada, in organizarea SERP.
Nu in ultimul rand, vechimea domeniului a primit o pondere mai importanta in algoritmul de ranking. In concluzie, cele patru criterii cheie „re-evaluate” de Google in noul Core Update sunt valoarea brandului, continutul de calitate, viteza de incarcare si vechimea domeniului. Aceasta nu este tocmai o veste buna pentru „pseudo-specialistii” care sperau sa isi urce site-urile peste noapte in primele pozitii din Google.
Pentru toti ceilalti, inclusiv participantii la cursuri SEO, acest update este o veste buna, intrucat favorizeaza business-urile serioase, care investesc timp si resurse in ambele directii: atat pentru public, cat si pentru „botii” Google.