mediaTRUST prezintă vizibilitatea în media a tuturor Federațiilor Sportive din România, de la 1 decembrie-31 decembrie 2022.
Federația Română de Fotbal domină clasamentul celor mai mediatizate sporturi din România, aproape jumătate din materialele totale monitorizate în cursul lunii decembrie 2022 fiind despre fotbal. Urcare spectaculoasă pentru Federația Română de Tenis și Federația Română de Volei. Federația Română de Canotaj pierde cîteva poziții. Numărul total al aparițiilor se referă la știrile, interviurile, declarațiile și activitatea federațiilor sportive în perioada monitorizată.
Top 10. Cele mai mediatizate Federații Sportive din România în luna decembrie 2022.
Cel mai mediatizat sport rămâne fotbalul, Federația Română de Fotbal a fost menționată în 3.294 din totalul de 7.762 materiale din presa scrisă, radio, tv, online și social media, în care s-au urmărit mențiunile tuturor Federațiilor Sportive din România.
PROTV este postul de televiziune care a menționat cel mai mult Federația Română de Fotbal în buletinele de știri iar la radio, România Actualități a difuzat cele mai multe materiale.
Locul doi în topul general al apariţiilor media este ocupat de Federația Română de Tenis cu 409 materiale jurnalistice, cu 120 mai multe decât în noiembrie. Vârful vizibilității a fost atins în data de 29 decembrie, în contextul clasamentului furnizat de Federația Română de Tenis, Simona Halep şi Nicholas David Ionel fiind desemnaţi jucătorii anului 2022.
Locul al treilea în top îi revine Federației Române de Volei, care a fost menționată în 333 de materiale în decembrie 2022. Vârful vizibilității a fost în data de 27 decembrie, cu materiale pe toate mediile de difuzare despre decesul lui Florin Grapă, unul dintre antrenorii marcanţi în ultimele decenii în voleiul feminin românesc.
Pe locul patru se află Federația Română de Handbal cu 292 de articole în media, urmată de Federația Română de Natație cu 281 materiale în care a fost menționată.
Federația Română de Rugby este în top pe locul 6, cu 266 menţiuni, iar Federația Română de Canotaj a înregistrat în perioada 1 decembrie-31 decembrie, 224 de materiale. Federația Română de Atletism este pe locul opt cu 207 materiale, urmată de Federația Română de Șah cu 206 menţiuni şi de Federația Română de Baschet, pe poziția 10,cu 199 de materiale.
MediaTRUST a analizat mediatizarea tuturor Federațiilor Sportive din România. Astfel, deși nu este între primele 10 poziții, Federația Română de Gimnastică a fost menționată în perioada monitorizată de mediaTRUST 1 – 31 decembrie 2022, în 178 de materiale și este urmată de Federația Română de Haltere cu 172 de mențiuni și Federația Română de Tenis de masă citată în 148 de materiale în mass-media.
Federația Română de Automobilism Sportiv a fost citată în 145 de materiale, Federația Română de Scrimă a fost menționată în 139 materiale în perioada monitorizată, Federația Română de Lupte menționată în 93 materiale, în timp ce Federația Română de Culturism și Fitness a fost citată în 82 materiale, iar Federația Română de Arte Marțiale în 80 articole de presă, foarte aproape de numărul materialelor în care a fost menționată Federația Română de Motociclism (79), în timp ce Federația Română de Box a fost menționată în 73 de articole din presa din România în decembrie 2022.
Cea mai activă sursă din presa scrisă în mediatizarea Federației Române de Gimnastică a fost ziarulCuget liber (Constanta)iar în online, site-ul prosport.ro și cugetliber.ro au avut cele mai multe materiale publicate despre Federația Română de Gimnastică.
Orange Sport 1 este postul TV cu cele mai multe materiale despre Federația Română de Haltere în decembrie 2022.
Următoarele Federații sportive din România au fost menționate în media după cum urmează: Federația Română de Tir Sportiv a fost menționată în perioada monitorizată de mediaTRUST în 68 de materiale jurnalistice, urmată de Federația Română de Ciclism cu 63 de mențiuni și Federația Română de Hochei pe Gheață citată în 59 de materiale în mass-media. Federația Română de Karate a fost citată în 57 de materiale, Federația Română de Judo a avut referințe în 52 de materiale în perioada monitorizată, la egalitate cu Comitetul National Paralimpic, în timp ce Federația Română de Schi Biatlon a fost menționată în 49 de materiale, iar Federația Română de Gimnastică Ritmică a fost citată în 44 articole în media din România. Federația Română de Tir cu Arcul a fost menționată în 32 materiale iar Federația Română de Triatlon a fost menționată în 31 materiale pe tot parcursul perioadei monitorizate.
Site-ul prosport.ro a avut cele mai multe materiale despre Federația Română de Gimnastică Ritmică iarFederația Română de Ciclism a fost menționată în cele mai multe materiale din social media, dintre acestea 33 pe Facebook.
Federația Romană de Tir cu Arcul a fost menționatăîn 17 articole din presa scrisă în luna decembrieiarîn online, Federația Română de Tir Sportiv a fost menționată în peste 60 de materiale.
Situația celorlalte Federații Sportive din România, în perioada monitorizată de mediaTRUST, este prezentată grafic mai jos.
Pe următoarele poziții, având între 27 și 10 mențiuni în media din România, se numără Federația Română de Oină care a fost menționată în decembrie în 27 materiale jurnalistice, Federația Română de Dans Sportiv – 26 materiale iar Federația Română Powerlifting, 20 materiale.
Federația Română de Polo – citată în 19 materiale, la egalitate cu Federația Română de Arte Marțiale de Contact.
Federația Română de Backgammon a avut referințe în 15 materiale jurnalistice, urmată de Federația Română de Alpinism și Escaladă cu 14 articole în media, iar Federația Română de Squash a fost menționată în 13 materiale, foarte aproape de Federația Română de Yachting și de Federația Română de Kaiac-Canoe, care au fost menționate în câte 12 materiale fiecare, în media din România în cursul lunii decembrie.
Federația Română de Taekwon-do ITF, Federația Română de Hochei pe Iarba, Federația Română de Bridge auavut același număr de materiale în care au fost citate în luna decembrie 2022 – 10 materiale.
Orange Sport 1 și PROTV sunt posturile TV cu cele mai multe mențiuni în decembrie despre Federația Română de Kaiac-Canoe în buletinele de știri iar în online, site-ul cugetliber.ro a fost cea mai activă sursă online în menționarea Federației Române de Oină.
Pe ultimele locuri, cu sub 9 mențiuni în cursul lunii decembrie sunt, în ordinea materielelor jurnalistice în care au fost menționate, Federația Română de Bob și Sanie (9), Federația Română de Golf (8), Federația Română de Badminton și Federația Română de Patinaj cu câte 8 materiale monitorizate în luna decembrie 2022, Federația Română de Orientare, Federația Română de Modelism, Federația Română de Karting, Federația Română de Vovinam Viet-Vo-Dao și Federația Română de Snooker au înregistrat un număr egal de materiale în media, câte 7 fiecare. Tot la egalitate, cu câte 6 materiale monitorizate, sunt Federațiile de Pescuit Sportiv, de Pangration Athlima, de Taewkwondo WT și de Popice. Federația Română de Fotbal Tenis CAJ, Federația Română de Scrabble, Federația Română de Darts, Federația Română de Sambo, Federația Română de Cricket, Federația Română de Aikido și Federația Română de Chanbara au fost menționați în câte 5 materiale jurnalistice iar Federația Română de Wushu Kungfu, Federația Ecvestră Română, Federația Română de Radioamatorism și Federația Română de Bowling sunt citate în câte 4 materiale. Federația Română de Baseball si Softball a fost menționată în 3 materiale în cursul lunii decembrie 2022.
Federația Aeronautică Română și Federația de Minifotbal din România nu au înregistrat materiale în care să fie menționate în presa din România monitorizată de mediaTRUST în luna decembrie 2022.
Analiza include toate materialele din presa tipărită, posturile de radio și TV monitorizate de mediaTRUST precum și site-urile, paginile oficiale facebook, twitter, instagram, youtube, bloguri, podcast-uri si comentarii rețele socializare. Pentru mai multe detalii privind monitorizarea presei scrise, radio, TV, online și social media consultați www.mediatrust.ro.
Pentru măsurarea impactului (audienţei) materialelor incluse în studiu sunt folosite datele de audienţă furnizate de ARMA (pentru televiziuni), BRAT (pentru presa tiparită), ARA (pentru radio) şi metode proprietate mediaTRUST în cazul mediului online (inclusiv Social Media).