Ediţia de majorat a Festivalului Brazilor de Crăciun a reuşit să adune, într-un gest formidabil de solidaritate, suma de 770.000 de euro, fonduri care vor fi utilizate în cele 29 de programe Şcoală după Şcoală dezvoltate de Salvaţi Copiii România. În cadrul Galei, prezentată de Andreea Raicu şi Amalia Năstase, au fost licitaţi brazi unici, special creaţi de designeri renumiţi pentru acest eveniment.
La Gala organizată joi seara în incinta Stejarii Contry Club, au participat peste 250 de personalităţi din mediul de afaceri, media, artă şi cultură.
În primele 17 ediţii de până acum ale Festivalului Brazilor de Crăciun, Salvaţi Copiii a strâns fonduri în valoare de 4.547.800 euro, bani care au sprijinit integrarea educaţională pentru 34.485 de copii.
Ediţia de majorat
De 18 ani consecutiv, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un eveniment – reper, care aşază dreptul la şcoală al copilului în centrul agendei publice.
În cadrul Galei Festivalului Brazilor de Crăciun, brazii concepuţi şi donaţi de către designeri celebri din România au fost licitaţi cu sume cuprinse între 3.000 de euro şi 137.000 de euro, de companiile care şi-au asumat sprijinirea activă a programelor Şcoală după Şcoală derulate de Salvaţi Copiii.
„La capătul a 18 ani, în care binele a dospit şi crescut, am înţeles în această seară de majorat a Festivalului, că marea noastră reuşită este aceea a binelui comun. Am reuşit, împreună, să ne punem în slujba aceluiaşi bine, să construim pentru el, să avem încredere unul în celălalt, pentru a-i putea ajuta pe copiii care au nevoie să creadă că oamenii mari îi vor proteja. Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit un atelier al binelui, un exemplu ireversibil că solidaritatea socială este temelia unei construcţii care să fie folositoare întregii societăţi”, a spus Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România
Cel mai licitat brad al serii a fost creat de Dhaniel Nora – Purple Flowers, cu sprijinul Sephora, achiziţionat cu suma de 137.000 euro de către LIDL România şi Kaufland România.
„Mă bucur pentru că sunt parte a acestui festival al binelui şi mulţumesc din suflet pentru sprijin Lidl România, Kaufland România şi Sephora România. Crăciunul este prilejul de a mulţumi celor din jur pentru că ne sunt alături. Eu mulţumesc copiilor pe care Organizaţia Salvati Copiii îi sprijină, pentru că mă învaţă cum să ajut, cum să fiu un om împlinit, prin solidaritatea cu cei mici şi mai vulnerabili. Mă bucur pentru că sunt parte a acestui festival al binelui. Mă înclin cu respect în faţa voastră” a spus Dhaniel Nora.
În perioada 2010-2017, între 25.000 şi 35.000 de copii au abandonat, anual, învăţământul primar şi gimnazial, conform statisticilor INS. Numai în anul şcolar 2016-2017, 26.850 de copii au părăsit şcoala, înainte de încheierea ciclului gimnazial.
În ceea ce priveşte accesul copiilor din România, cu vârsta între 6 şi 12 ani, la servicii de tip after-school, indiferent de mediul de provenienţă al familiei sau de venituri, 84,1% dintre copii nu au acces, în condiţiile în care media UE este de 65,9%. În marile oraşe, doar 6% dintre copiii care provin din familii vulnerabile au acces gratuit la servicii educaţionale de suport, în vreme ce în oraşele mici procentul ajunge la 38,6%. În ceea ce priveşte situaţia copiilor din mediul rural, dintre cei care provin din familii afectate de sărăcie relativă, numai 8,9% beneficiază gratuit de programe de sprijin pentru educaţie.
Din experienţa Organizaţiei Salvaţi Copiii, integrarea în programul Şcoala după Şcoală are un impact pozitiv clar asupra succesului şcolar al copiilor. Cu toate acestea, în anul şcolar 2017-2018, din cele 3.930 de şcoli din România, doar 394 de şcoli au fost avizate de inspectoratele şcolare să desfăşoare programul Şcoală după Şcoală şi 34.087 de copii au frecventat aceste programe (date colectate de Salvaţi Copiii de la inspectoratele şcolare judeţene şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti).
Costurile programelor Şcoală după Şcoală, suportate de părinţi, variază între 25 lei/elev/lună (în situaţiile în care serviciile sunt subvenţionate de autorităţi) şi 1.000 lei/elev/lună.
Brazii ediţiei 2018 au fost creaţi de:
Doina Levintza | Stephan Pelger & Club Med | Inside Academy & JYSK România | Dhaniel Nora – Purple Flowers & Sephora | Dorin Negrău | Octavian Roman – Creativ Interior, cu sprijinul Stwoodio | WizzDesign & Iulia Totoianu, cu sprijinul Libris.ro | Anca Fetcu Lupu, cu sprijinul Olin & Oscar Downstream | Nicu Bocancea & Florăria Iris | Veronica Schmidt & Fundaţia Michael Schmidt | Laura Hîncu & Green Spots | Art Safari Bucureşti | Anton Sandu & STYLAND | Tudor Laban & Obsentum | Adela Pârvu & Stona.ro | Ioana Uretu – Cărţi, Dulciuri şi Flori & Metropolitan Jewelry | Maria Finta, Ioana Vallimarescu & Luiza Niculusca & Time Critical Line | Mihaela Bachmann | Ana & Maria Mohonea – Architectural Christmas. Acestora li s-a alăturat bradul realizat de Salvaţi Copiii, creat de Ştefania Mircea şi 12 copii.
Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România, a spus că scopul Festivalului Brazilor de Crăciun este să reducă abandonul şcolar: „Le mulţumim tuturor companiilor, designerilor, jurnaliştilor, voluntarilor, persoanelor publice care ne sprijină şi au încredere că împreună putem reda acestor copii şansa la educaţie şi la un viitor decent. Mulţumiri speciale Andreei Raicu, Amaliei Năstase (gazdele serii) şi artiştilor care au susţinut momentele artistice: Bogdan Bolohan & Carla Nicole Munteanu şi Irina Rimes, toţi implicându-se pro-bono.”
Veți investi degeaba sume colosale în școli! Dacă nu se va desființa Evoluționismul din toate școlile și dacă academicienii și preoții profesori universitari doctori în teologie nu vor înfăptui manualul Creaționismului, care nu a existat niciodată, va fi o involuție continuă în toate Instituțiile Statului.