Din ce în ce mai multe firme și companii care vor să-și facă prezența în mediul online investesc bani într-o agentie SEO. Când ne referim la nișe comune, unde piața este suprasaturată costurile cresc direct proporțional cu dificultatea pe care o prezintă în funcție de concurență.
Din acest motiv și investiția trebuie să fie în perfect echilibru cu activitățile desfășurate într-o agenție.
Printre principalele activități recurente ale specialiștilor SEO se află problemele tehnice ale site-urilor care necesită o atenție deosebită, iar dacă sunt lăsate nerezolvate pot afecta extrem de mult prezența din mediul online.
Ei bine, despre ele vom vorbi și noi astăzi. Așadar, citește acest articol pentru a afla care sunt cele mai întâlnite probleme tehnice cu care este posibil să te confrunti și tu.
Viteza site-ului
Poziția site-ului tău în SERP ( Search Engine Results Pages) depinde foarte tare de viteza de încărcare a acestuia. Cu cât pagina se încarcă mai rapid, cu atât experiența utilizatorilor va fi mai bună. De asemenea, reține că dacă viteza cu care serverul tău răspunde este mai mare de 2 secunde, site-ul tău va avea de suferit. Totodată, important de menționat este și faptul că Google penalizează site-urile care au o viteză de încărcare foarte slabă, lucru care va afecta în mod inevitabil pozițiile în rezultatele căutărilor.
Google PageSpeed Insights este un tool care urmărește și măsoară performanțele site-ului pentru varianta desktop și mobile. Folosind acest tool vei primi alerte cu paginile care nu sunt optimizate corect și instrucțiuni care îți vor arăta cum să rectifici problemele.
URL-urile
O altă problemă întâlnită des în SEO este reprezentată de structura link-urilor. URL-urile de tipul 4-5-67-324835 nu sunt descriptive pentru motoarele de căutare, astfel că nu cuprind cuvintele cheie și nu îi oferă lui Google vreun indiciu despre pagina care îi este asociată link-ului.
URL-urile trebuie să conțină cuvinte cheie și să nu depășească 100 de caractere.
Link-uri care dau eroare
Pentru site-urile care au sute de pagini, se întâmplă în mod frecvent ca unul sau două linkuri să dea eroare. Cum remediezi această problemă?
Google Search Console este toolul care te ajută. Accesează opțiunea ”Crawl Errors”, pe care o găsești în categoria ”Crawl” și așa vei afla care sunt paginile ce îți afișează eroarea 404. Aceste probleme trebuie să fie rezolvate cât mai repede, astfel încât să nu deruteze utilizatorii și să-i determine să părăsească definitiv site-ul.
Asigură-te că nu există astfel de probleme cu site-ul tău și apelează la experiența specialiștilor de la Agentia SEO Doctor SEO.