Vladimir Ionescu (www.b1tv.ro)
Bucureștenii și locuitorii județului Ilfov plătesc cele mai mari polițe de asigurare auto obligatorie. Potrivit Autorității de Supraveghere Fiscală, prețul crescut al RCA este cauzat de numărul de accidente, mult peste media țării, a relatat Alex Vlădescu, vineri, la Știrile B1 TV.
Ionuț Ciurea (Asociația Pro Infrastructura), pe B1 TV, despre prețurile RCA
Întrebat despre cauzele care fac din București și Ilfov zonele cu cele mai mari prețuri la RCA din țară, președintele Asociației Pro Infrastructura a spus: „Și infrastructura, și problemele care sunt în trafic în general, pentru că în orașele mari, cum este și Capitala, vorbim de un număr foarte mare de șoferi, până la urmă, și avem și un trafic… E o discuție și schimbătoare aici, pentru că avem un trafic care intră în București fără să aibă treabă cu Bucureștiul, dar ușor-ușor o să facem aceste centuri și cea mai mare parte, în viitorii ani, doi-trei ani maxim, sperăm, din acest trafic de tranzit să nu mai treacă prin București și să rămână pe centuri, pe actuala centură, DNCB, și noua centură, A0, care se construiește”.
„De asemenea, trebuie văzut traficul din oraș în concordanță cu traficul de transport public. Dacă avem un transport public civilizat, avem mai puțini oameni cu mașinile prin oraș. Dacă avem o dezvoltare a zonei periferice, a zonei metropolitane (…) coerentă, decentă și cu un transport public decent, atunci o să avem și mai puțini oameni la volan și, implicit, mai puține accidente”, a adăugat Ionuț Ciurea.
Ionuț Ciurea: Prețul polițelor, o imagine fidelă a problemelor din trafic
„Dacă o să avem un trafic sălbatic, așa cum îl avem, în continuare, o să avem multe accidente pentru că ne umplem de nervi, nu mai avem răbdare să mai stăm o oră în trafic în fiecare zi, o dată la dus, o dată la întors acasă, și sunt foarte, foarte multe cauze care, una peste alta, duc la aceste polițe. Pentru că prețul polițelor este o imagine fidelă a ceea ce înseamnă probleme în trafic, de la atitudinea șoferilor, că și aici e o problemă cu felul în care ne comportăm (…), până la infrastructură”, a mai spus Ionuț Ciurea.
Hmmm… daca unii soferi vor lasa masinile in parcari si vor merge cu autobuzul la servici usurand traficul, se vor gasi altii mai ‘dashteptzi’ care sa traverseze orasul prin centru pe directia A1 – A2 (ca e mai scurt decat pe centura) sau pur si simplu vor vedea trafic verde pe Google Maps si vor lua decizia de a se urca la volan.
Autostrazile induc trafic suplimentar.
Din aceasta dilema nu veti putea iesi, am zis!
P.S.
In paralel rechinii imobiliari vor tranti blocuri noi intre Centura Bucuresti actuala si noua autostrada ocolitoare A0, promitand celor care cumpara apartamente ca vor avea acces usor la autostrazi (vedeti ce s-a intamplat in Militari Residence dupa ce s-a lansat proiectul strapungerii Ciurel – A1, proiect nefinalizat)
Vom ajunge astfel ca Moscova care are vreo 3 randuri de autostrazi ocolitoare si toate sunt rosii pe Google Maps.