Articol realizat de XINHUA
La cea de-a șaptea ediție a Expoziției Internaționale de Importuri din China (CIIE), aflată în curs de desfășurare, expozanții de la pavilionul american dedicat produselor agricole și alimentare au avut parte de un început promițător, semnând contracte în valoare de circa 600 de milioane de dolari în decurs de o oră de la deschiderea pavilionului.
„Suntem aici de numai două ore și deja am avut parte de un interes considerabil din partea vizitatorilor,” a afirmat Manuel Garibay, șeful departamentului de vânzări industriale al companiei americane Royal Ridge Fruits, adăugând că firma urmărește să dezvolte parteneriate cu importatorii chinezi pentru a profita de piața din ce în ce mai dinamică.
În ciuda unui mediu global dificil și a unei redresări economice modeste, CIIE, organizată o dată pe an începând cu 2018, a constituit o dovadă a determinării Chinei de a-și deschide porțile și mai larg. Este demn de menționat că, încă de la prima ediție, companiile americane au ocupat o poziție de lider, atât în ceea ce privește suprafața expozițională, cât și numărul de expozanți.
În acest an, un număr considerabil de întreprinderi americane, inclusiv companii din topul Fortune 500, cum ar fi General Motors, Johnson & Johnson și Honeywell, au reapărut din nou ca puncte focale ale expoziției. Acestea au prezentat o gamă variată de produse, cum ar fi produse alimentare, automobile, tehnologii inteligente avansate, echipamente de ultimă generație, dispozitive medicale și produse de îngrijire a sănătății, reflectând un interes deosebit față de explorarea pieței chineze.
„Comerțul poate contribui la soluționarea celor mai mari provocări cu care se confruntă lumea,” a declarat Jason Hafemeister, subsecretar adjunct interimar pentru comerț și afaceri agricole externe în cadrul Departamentului pentru Agricultură al Statelor Unite. „Un astfel de eveniment, care promovează comerțul, reprezintă o adevărată oportunitate.”
Un braț robotic de sortare, expus la standul companiei DHL, la cea de-a șaptea ediție a Expoziției Internaționale de Importuri din China (CIIE),desfășurată în estul Chinei, la Shanghai, 5 noiembrie 2024. (Xinhua/Chen Haoming)
O PIAȚĂ IREZISTIBILĂ
Acoperind o suprafață de peste 240 de metri pătrați, Pavilionul American pentru Alimente și Agricultură găzduiește 14 expozanți, inclusiv reprezentanți ai statului, asociații comerciale naționale, producători de alimente și companii specializate în ambalaje pentru export. Acest pavilion pune în valoare diversitatea industriei agricole și alimentare americane, prezentând o varietate de produse, cum ar fi carnea de vită, vinurile, cartofii și hrana pentru animalele de companie.
Steve Reinhard, președintele consiliului United Soybean Board (USB), a declarat pentru agenția de presă Xinhua că China constituie una dintre principalele destinații pentru exporturile americane de boabe de soia, reprezentând 54 la sută din totalul boabelor de soia exportate de Statele Unite, adăugând totodată că boabele de soia din Statele Unite figurează printre principalele trei surse ale importurilor de soia ale Chinei.
Reinhard a declarat că USB sprijină comerțul liber și este dispus să se alinieze mai îndeaproape cu eforturile de deschidere ale Chinei.
Christopher Beros, directorul pentru regiunea China și Asia de Sud-Est al Institutului Vinicol din California, a declarat că China a devenit o piață externă din ce în ce mai importantă și mai mare pentru cramele din California. Beros a subliniat faptul că rafinamentul din ce în ce mai accentuat al consumatorilor chinezi generează oportunități suplimentare pentru produsele vinicole din California.
În același timp, gigantul american al industriei alimentare General Mills se folosește de prezența sa la ediția din 2024 a CIIE pentru a prezenta o gamă largă de produse noi din portofoliul a trei branduri renumite ale sale, și anume: Haagen-Dazs, Wanchai Ferry și Blue Buffalo.
„China reprezintă un motor de creștere de neînlocuit pentru General Mills, precum și una dintre cele mai importante piețe externe ale companiei,” a declarat Su Qiang, președinte și director general al General Mills China, subliniind faptul că piața chineză prezintă un potențial extraordinar pentru companiile de consum, având în vedere „clasa de mijloc în plină creștere, economia digitală înfloritoare, modernizarea industrială și inițiativele ecologice” ale Chinei.
Renumită în rândul consumatorilor chinezi pentru produsele sale din lapte praf pentru bebeluși, compania americană din domeniul sănătății Abbott participă la CIIE pentru cea de-a cincea oară. Compania și-a expus unele dintre cele mai recente tehnologii și inovații din domeniile diagnosticării, dispozitivelor medicale, produselor nutriționale și produselor farmaceutice.
„China este o piață vitală pentru noi,” a declarat Fanny Chen, vicepreședintele Abbott Core Diagnostics. „Există oportunități semnificative de piață aici, iar noi apreciem, de asemenea, infrastructura bine consolidată, adaptată pieței chineze.”
În prezent, China reprezintă a doua cea mai mare piață de consum din lume, dispunând de un grup cu venituri medii care depășește populația totală a Statelor Unite.
În decursul ultimilor 45 de ani, comerțul bilateral dintre China și Statele Unite a s-a extins de peste două sute de ori. Potrivit Ministerului Comerțului din China, până în prezent, mai bine de 70.000 de companii americane au investit și au operat în China.
Vizitatori degustând vinuri în timpul celei de-a șaptea ediții a Expoziției Internaționale de Importuri din China (CIIE), desfășurată în estul Chinei, la Shanghai, 6 noiembrie 2024. (Xinhua/Zhang Jiansong)
AȘTEPTĂRI PENTRU UN VIITOR MAI BUN
În cadrul ceremoniei de deschidere a celei de-a șaptea ediții a CIIE, premierul Li Qiang a declarat că China este capabilă să promoveze o creștere economică solidă și stabilă, adăugând că țara își va deschide și mai mult imensa piață.
Numeroși participanți din Statele Unite prezenți la ediția din acest an a CIIE și-au exprimat recunoștința pentru angajamentul față de deschidere al Chinei, comunicându-și totodată aspirațiile pentru o cooperare reciproc avantajoasă în contextul globalizării.
Producătorul auto american Ford participă pentru cel de-al șaptelea an consecutiv la expoziție. La standul său, o gamă variată de modele de automobile, care pun în evidență designurile inovatoare ale automobilelor Ford, precum și măiestria de execuție a acestora, a atras atenția multor vizitatori.
Sam Wu, vicepreședintele Ford Motor Company și președinte și director executiv al Ford China, a declarat că prezența companiei la expoziție se bazează pe convingerea că, „colaborarea în economia globală ne va face pe toți mai puternici.”
La standul său de la CIIE, compania GE Aerospace prezintă modelul programului său „Revolutionary Innovation for Sustainable Engines” (RISE) – o inițiativă de demonstrație revoluționară ce are ca scop dezvoltarea unor tehnologii de propulsie mai sustenabile.
Pe parcursul ultimelor decenii, compania a beneficiat de pe urma dezvoltării rapide a industriei aviatice din China, a declarat Xiang Weiming, vicepreședintele GE Aerospace și președinte al GE Aerospace Greater China, adăugând că firma își va extinde și mai mult investițiile în China, profitând de oportunitățile tot mai mari oferite de înfloritoarea piață aviatică a țării.
La expoziție, standul companiei Johnson Controls, care acoperă o suprafață de 300 de metri pătrați, este împărțit în trei zone – o zonă de prezentare a noilor produse, o zonă de prezentare a soluțiilor digitale, și o zonă de demonstrație pentru orașele inteligente.
„China nu reprezintă doar o piață crucială și un centru de producție, ci și o sursă de inovație ecologică și dezvoltare sustenabilă de importanță globală. Avem încredere deplină în economia Chinei,” a declarat Anu Rathninde, președintele Johnson Controls, regiunea Asia-Pacific.
Modernizarea industriei manufacturiere din China și accentul pus pe dezvoltarea ecologică sunt în deplină concordanță cu obiectivele companiei, a declarat acesta. „Johnson Controls va continua să-și onoreze angajamentul pe termen lung față de piața chineză.”
„Companiile noastre sunt în China, pentru China,” a declarat Eric Zheng, președintele Camerei de Comerț Americane din Shanghai. „China are de jucat un rol esențial în conducerea procesului de globalizare în deceniile ce vor urma,” a adăugat Zheng.
Zheng a pus accentul pe importanța comunicării dintre Statele Unite și China, afirmând: „Este crucial ca guvernele Statelor Unite și Chinei să se coordoneze și să colaboreze, astfel încât politicile lor să fie benefice, nu doar pentru aceste două țări, ci și pentru Cooperarea Economică Asia-Pacific și pentru întreaga lume.”