Sucursala din Africa a China Media Group (CMG) și Uniunea de Radiodifuziune din Africa (AUB) au organizat joi, la Abidjan (Cote d’Ivoire), evenimentul „Partenerii noștri africani, compania media CMG 2025”. La reuniune au participat aproape 100 de oficiali și reprezentanți ai mass-mediei din peste 50 de țări membre ale AUB.

Evenimentul a avut ca temă centrală „Viitorul inteligent: noi oportunități ale cooperării China-Africa”. Filiala africană a CMG a prezentat cu această ocazie o serie de rezultate tehnologice inovatoare, precum animații generate de inteligență artificială, prezentatori digitali și sisteme inteligente de analiză a tehnicilor și tacticilor sportive.
Premierul statului Cote d’Ivoire, Robert Beugré Mambé, împreună cu ministrul Comunicațiilor, Amadou Coulibaly, au vizitat standul CMG și au oferit interviuri jurnaliștilor prezenți. Premierul a apreciat inovațiile prezentate, afirmând că speră ca și mass-media din țara sa să poată adopta tehnologii similare, pentru a ține pasul cu evoluțiile dinamice din mass-media chineză.
Song Jianing, directorul sucursalei CMG din Africa, a subliniat că, în contextul orientării către un „viitor inteligent”, colaborarea media dintre China și Africa se află în fața unor oportunități fără precedent. El a evocat simbolic rolul AI, comparându-l cu „clopoțelul de pe cămila care traversează deșertul Sahara” – un ghid sigur către viitor.