Magda Dragu (gds.ro)
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va rezilia contractele cu constructorul italian Tirrena Scavi, motivând slaba mobilizare şi incapacitatea financiară a antreprenorului de a continua proiectele pe care le derulează.
„Având în vedere slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează, managementul CNAIR a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor.
Precizăm că la construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%.
Pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești progresul fizic este de doar 57,06%
De asemenea, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești progresul fizic este de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022“, potrivit unui comunicat al CNAIR.
Pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an (04.08.2021).
„Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră. CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil.
Constructorii trebuie să fie conștienți de obligația de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecințele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani“, mai precizează CNAIR.
Statul roman ar trebui sa gandeasca niste contracte reciproc avantajoase asa incat sa existe contracte de taieri de paduri in contrapartida cu realizarea de infrastructura rutiera , adica exploatezi lemnul atat cat construiesti drumuri …sau nuuu… asta nu se poate ca nu fac parte din aceleasi ministere…conducatori de tara incepeti sa ganditi ca de nu incepem noi sa ne mobilizam si sa cerem sa fiti platiti cu leafa minima pe economie tot mandatul si la sfarsitul acestuia sa primiti restul de bani cat v-ati stabilit si marit continuu , dar cu programul de realizari in fata ! sarbatori frumoase sa aveti !