Negocierile în cazul antisubvențiilor Uniunea Europeană (UE) – China pentru vehiculele electrice sunt în curs de desfășurare. Indiferent de rezultatul acestora, hotărârea Chinei de a-și proteja interesele fundamentale nu se va schimba.
Premierul Spaniei, aflat în vizită în China, a solicitat Uniunii Europene să renunțe la planurile de a impune tarife suplimentare pentru autovehiculele electrice din China. Analiștii occidentali consideră că această afirmație ar putea afecta principalul instrument al UE de a contracara industria vehiculelor electrice susținută de guvernul chinez.
Pentru China, ca putere economică, în special ca putere comercială, în procesul de modernizare, este inevitabil să se producă schimbări în structura internațională a muncii și a distribuției beneficiilor, ceea ce va duce la fricțiuni strategice între China și puterile existente. Atunci când se confruntă cu fricțiuni, China este cu siguranță dispusă să caute consensul și să rezolve problemele prin comunicare. Dar acest lucru nu înseamnă că, în fața creșterii presiunii fricțiunilor, China va face în mod voluntar concesii în schimbul așa-numitei „reconcilieri”.
Indiferent dacă negocierile merg spre stânga sau spre dreapta, China nu va ceda în privința intereselor sale fundamentale.
Articol realizat de Radio China Internațional și CCTV
Sa adaugam ca protectionismul Comisiei Europene se face pe spinarea cetatenilor europeni care sunt constransi sa „aleaga” masini electrice scumpe (Tesla) in loc sa cumpere chinezarii electrice de 10.000 – 15.000 de euro.
Economie de piata, pretul format ca raport intre cerere si oferta, bla bla bla – numai lozinci ale UE. Cand vine vorba sa le aplice UE gaseste nod in papura oricarei tari care reuseste sa produca mai ieftin decat europenii.