Volumul total al comerţului exterior cu mărfuri al Chinei, în primele 11 luni ale anului, a ajuns la 39.790 miliarde de yuani, cu o creştere de 4,9% în comparaţie cu perioada similară a anului trecut. Volumul exporturilor a crescut cu 6,7%, iar cel al importurilor a avut o creştere de 2,4%, potrivit celor mai recente date statistice oferite în 10 decembrie de guvernul chinez.
În primele 11 luni ale anului, volumul exporturilor de produse electromecanice din China a ajuns la 13.700 miliarde yuani, reprezentând aproximativ 60% din volumul total al exporturilor din ţară. Echipamentele inteligente fabricate în China au devenit tot mai căutate pe piaţa internaţională. Pe de altă parte, volumul importurilor de produse electromecanice în China a fost de 6.350 miliarde de yuani, cu o creştere de 7,5%. În aceeaşi perioadă, volumul exporturilor de produse energetice şi miniere chinezeşti a înregistrat o creştere de 6,3%, respectiv, 4,3%.
Guvernul chinez a intensificat în continuare cooperarea comercială cu ţările partenere din cadrul iniţiativei „O centură, un drum”, încheind cu ele mai multe acorduri comerciale privind importul de produse de calitate. În primele 11 luni ale anului, volumul total al comerţului internaţional al Chinei cu ţările partenere din cadrul iniţiativei „O centură, un drum” a ajuns la 18.740 miliarde de yuani, cu o creştere 6%, din care volumul importurilor în China de produse străine a fost de 8.220 miliarde de yuani, cu o creştere de 3,4%. Consumatorii chinezi au avut tot mai multe opţiuni, iar producătorii străini din diferite ţări au obţinut mai multe oportunităţi de afaceri şi mai multe profituri pe piaţa chineză.
Un fapt care merită remarcat este acela că în contextul în care China a avut fricţiuni comerciale tot mai intense cu Uniunea Europeană (UE) şi SUA, în primele 11 luni ale anului, volumul comerţului exterior al Chinei cu UE şi SUA a continuat să aibă o creştere de 1,3% şi 4,2% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, fapt care demonstrează din nou atracţia uriaşă a pieţei chineze şi competitivitatea avantajoasă a produselor chinezeşti.
Important este că economia chineză a menţinut, anul acesta, o tendinţă de creştere stabilă, iar piaţa chineză uriaşă continuă să aibă tenacitate mare şi potenţial uriaş. Guvernul chinez a adoptat, recent, un pachet de măsuri economice, care au stimulat considerabil creşterea comerţului exterior. În calitate de a doua mare entitate economică din lume şi cea mai mare ţară comercială de mărfuri din lume, China contribuie continuu la menţinerea stabilităţii lanţului de producţie şi aprovizionare pe plan global şi la promovarea dezvoltării sănătoate şi durabile a comerţului mondial.
Faptele dovedesc că dezvoltarea Chinei este deschisă și incluzivă, iar China se străduiește în continuare să promoveze construcţia unui sistem economic modial de tip deschis. În viitor, China va continua să-și extindă deschiderea către exterior, să se alăture normelor economice și comerciale internaţionale, să construiască un mediu de afaceri de primă clasă, să ofere mai multe oportunități noi și să împărtășească în continuare profiturile dezvoltării sale, aşa cum susține președintele Chinei, Xi Jinping: „Dacă Chinei îi merge bine, și lumii îi merge bine; dacă lumii îi merge bine, Chinei îi va fi și mai bine.”