Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Companiile româneşti din domeniile tehnologie, medical şi HoReCa, predispuse să înregistreze şi până la 20% pierderi în venituri în următoarele 6 luni
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Companii

Companiile româneşti din domeniile tehnologie, medical şi HoReCa, predispuse să înregistreze şi până la 20% pierderi în venituri în următoarele 6 luni

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 28 aprilie 2023
Distribuie
Ioana Arsenie

Analiză Trusted Advisor

Trusted Advisor Strategy & Finance, companie de contabilitate şi strategie financiară, cu o vechime de peste 7 ani în piaţă, a realizat o analiză de risc privind dezvoltarea afacerii din următoarele 6 luni, cu precădere, a profitabilităţii firmelor cu capital integral românesc, active de cel puţin 5 ani, din 3 domenii diferite de activitate precum tehnologie, medical şi HoReCa.

Astfel, reprezentanţii companiei au analizat domeniile din patru unghiuri diferite (statusul vânzărilor, strategia de marketing, productivitatea echipei dar şi inovaţiile tehnologice) şi prezintă care sunt principalele vulnerabilităţi ale afacerilor româneşti, te învaţă cum să depistezi precoce o scădere în business şi să identifici semnale si să aplici metode de verificare.

„În evoluţia fiecărui business sunt etape de platou, corelate sau nu cu situaţia macroeconomică sau cu rezultatele consolidate ale companiilor din industrie. Identificarea acestor etape presupune o abordare oscilatorie de la sistemul homeostatic, bazat pe rezultatele anterioare şi sistemul evolutiv. Din această dualitate, rezultă saltul de creştere următor,” menţionează Ioana Arsenie, strateg financiar Trusted Advisor Strategy & Finance.

În contextul dat (inflaţie ridicată, modificări fiscale), companiile din tehnologie, medical sau HoReCa, chiar dacă în primul trimestru înregistrează o uşoară creştere a afacerii, ele sunt predispuse să aibă şi până la 20% pierderi în venituri, în baza celor patru repere strategice care trebuie analizate în fiecare companie, la nivel de management, alături de directorii financiari cu ajutorul unor indicatori non-financiari şi financiari:

CITEȘTE ȘI

Cushman & Wakefield Echinox: Meat2Eat a deschis un restaurant la parterul clădirii de birouri One Tower
16 septembrie 2021
Ahold Delhaize finalizează achiziția Profi Rom Food SRL și își consolidează prezența pe piața din România
3 ianuarie 2025
  1. Încetinirea vânzărilor

Sunt câteva semnale care pot anunţa din timp o scădere a veniturilor.

Un instrument util pentru a identifica o scădere în cifra de afaceri proiectată este Diagrama Boston Consulting Group. Se analizează produsele/serviciile în funcţie de potenţialul de creştere a pieţei / industriei, respectiv în funcţie de cota de piaţă.

De exemplu, un produs tehnologic (aplicaţie) poate să fie înlocuit fie din cauza tehnologiei utilizate, fie din cauza faptului că sunt lansate alte produse mai complexe care includ funcţionalităţile devenite „depăşite”. Un alt context este cel în care utilizatorii nu mai consideră necesară utilizarea aplicaţiei.

Practic, analizând aceste elemente cu cifre (indicatori non-financiari), determinăm o tendinţă de scădere a vânzărilor, care se va concretiza în scăderea performanţei financiare a afacerii.

CITEȘTE ȘI

XTB, în topul companiilor fintech cu cea mai rapidă creștere din Europa, potrivit Financial Times 1000
6 martie 2024
După o absență de doi ani, ARCHOS revine la CES® 2019
8 ianuarie 2019
  1. Strategia de marketing nu generează vânzări în corelaţie cu bugetele investite

O provocare întâlnităîn toate afacerile, indiferent de complexitate sau mărime, este alinierea strategiei de vânzări cu strategia de marketing, fapt care determină dispersarea bugetelor şi un ROI (return of investment) în afara ţintelor stabilite.

Analiza gradului de conversie, de la etapa de lead la vânzare (lead generation-lead nurture-sales) comparativ, de la o perioadă la alta sau de la o campanie la alta, arată direcţia în care activitatea de marketing susţine creşterea cifrei de afaceri în mod real.

De exemplu, lansarea unui produs nou într-o gamă de produse complementare poate să genereze scăderea cifrei de afaceri pentru produsele mai vechi în portofoliu care, anterior lansării produsului nou erau ca şi vânzări, în trend ascendent.

- Publicitate -
  1. Scăderea productivităţii

Productivitatea (cifra de afaceri/nr angajaţi, profit operaţional/nr angajaţi) este un indicator care trebuie gestionat pe baza analizei fluxurilor operaţionale si a indicatorilor de proces/producţie.

Pe fondul unei capacităţi de producţie subutilizate, se poate instala o scădere de productivitate, care ulterior, penalizează creşterea cifrei de afaceri.

De exemplu, într-o companie din domeniul medical, în perioadele extra-sezoniere, există riscul ca managementul programărilor sa fie relaxat, productivitatea scade natural şi este greu ulterior să se revină la bunele practici.

CITEȘTE ȘI

CBRE și-a păstrat poziția de lider în 2018
17 ianuarie 2019
CMS a asistat Integral Venture Partners în achiziția pachetului majoritar în O’Fresh Vending Solutions
5 septembrie 2023
  1. Inovaţii tehnologice sau în comportamentul clienţilor care necesită modificarea modelului de business

Pentru a înţelege această axă care generează scăderi, un exemplu la îndemână este modul în care comerţul online a crescut în ultimii 3 ani, respectiv tendinţa de revenire, pe anumite segmente, la comerţul tradiţional.

Similar, restaurantele au cunoscut modificări semnificative în modelul de business şi modul în care au integrat aceste schimbări în strategia de dezvoltare, a făcut diferenţa între o afacere în creştere şi una în declin.

„Utilizarea exclusivă a indicatorilor financiari este depăşită în condiţiile actuale, într-un cadru de concurenţă şi cu standarde de performanţă ridicate. Recomandăm ca Tabloul de Bord care se utilizează în deciziile strategice să conţină indicatori non-financiari care să anunţe cât mai devreme o eventuală scădere a afacerii,” explică Ioana Arsenie, strateg financiar, Trusted Advisor Strategy & Finance.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior FEI și Patria Bank au semnat primul acord din România în cadrul Produsului de Investiții pentru Consolidarea Capacităților InvestEU
Articolul următor Start la înscrieri pentru ”Taberele ARC” 2023 – peste 5.000 de tineri români care trăiesc în afara țării sunt așteptați în șase locații pitorești din România
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Papa Leon, apel la solidaritate cu săracii și străinii în mesajul de Crăciun
Extern
Mesajul preşedintelui Nicușor Dan de Crăciun. „Sunt cele mai prețioase daruri”
Actualitate
Bombardiere rusești în nordul Scandinaviei. Moscova spune că a fost un zbor „planificat”
Extern

RSS Știri Financiare

  • Ce program au magazinele din marile rețele de retail de Crăciun și Anul Nou
  • Brandul de produse premium de travel Harper Collective este disponibil și în România
  • McDonald’s a deschis la Mediaș după o investiție de aproape 9 milioane lei
  • Vrei să vezi cum se produce mobila românească? LEMET deschide porțile fabricii
Companii

Companiile au dublat bugetele pentru beneficii extrasalariale în ultimii 6 ani

9 minute
Companii

Holcim Group anunță numele următorului CEO la nivel global, precum și intenția de a lista afacerea sa din America de Nord pe piața de capital din SUA

4 minute
Companii

AHK Business Outlook: Situația actuală a companiilor este bună, dar perspectivele economice ating un minim istoric

6 minute
Companii

Consiliul Concurenței analizează preluarea de către Metlife a PineBridge Investments Americas Holdings Limited, Digital Cable Systems S.A. și Akta Telecom S.A.

1 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?