Consiliul Concurenței realizează un studiu pentru a analiza efectele economiei colaborative (sharing economy) asupra mediului concurențial. Necesitatea acestui studiu este dată de ritmul accelerat în care se dezvoltă noile afaceri, pe fondul unui cadru de reglementare insuficient adaptat. În plus, există un interes din ce în ce mai mare pentru afaceri de tip Airbnb sau Uber, ceea ce poate avea efecte asupra companiilor tradiționale. În cadrul studiului vor fi analizate condițiile structurale ale pieței, comportamentul actorilor și cât de mult acestea influențează evoluția variabilelor pieței (preţ, calitate, diferenţierea produselor etc.). De asemenea, se va efectua o analiză detaliată a cadrului legislativ aplicabil și a restricţiilor pe care acesta le-ar putea genera pe piață. În cazul în care vor fi identificate disfuncționalități care afectează mediul concurențial, Consiliul Concurenței poate propune modificarea sau revizuirea reglementărilor, poate emite clarificări sau atenționări către mediul de afaceri sau administrația publică, cu scopul de a elimina barierele concurențiale și de a îmbunătăți eficiența economică a sectorului. Economia colaborativă se caracterizează prin utilizarea în comun a resurselor fizice și umane, dar și prin modul inovativ în care platformele online permit accesul consumatorilor la o ofertă variată de bunuri și servicii. De exemplu, economia colaborativă este aplicată în domenii precum transport, servicii de cazare sau pe platforme în cadrul cărora sunt tranzacționate bunuri și servicii cu caracter general.