Pasul către utilizarea inteligenței artificiale (AI) nu este departe. Dacă iei în considerare că recomandările susținute de AI sunt deja responsabile pentru trei sferturi din toate selecțiile de filme de pe o anumită platformă și 35% din toate deciziile de cumpărare de pe o altă platformă bine cunoscută, companiile sunt din ce în ce mai nevoite să ia în considerare un nou client: algoritmul.
În acest caz, ai nevoie de profesioniști pentru crearea și optimizarea seo a magazinului online care să răspundă nevoilor clienților tăi și să te ajute la anticiparea dorințelor clienților pentru a crește profitul. Poți apela la o agenție de marketing profesională pentru creare magazine online preț promoţional, care ține cont de tehnologia în continuă dezvoltare.
Similar cu modul în care chatbot-ul auto instruit îmbunătățește experiența utilizatorului pentru șoferi, AI poate duce, de asemenea, experiența de cumpărături din magazinele online la un nivel cu totul nou: algoritmii de auto-învățare compară constant comportamentul de cumpărare individual al multor mii de clienți.
În acest fel, pot fi identificate modele ascunse care descriu nevoile individuale ale fiecărui client în parte mult mai precis decât profilurile de cumpărător create în mod convențional. Atât adresa, cât și prezentarea ofertei pot fi personalizate cu o precizie corespunzătoare. Și pentru că algoritmii AI ajung să cunoască mai bine clienții în timp, ei pot anticipa și nevoile viitoare.
Când este utilizat corect, contactul cu clienții bazat pe inteligență artificială, nu numai că vor crește calitatea experienței, dar și vor reduce în mod durabil costurile de servicii și asistență. De exemplu, chatbot-ul unui magazin de electronice online poate răspunde la orice întrebare despre orice componentă ad-hoc.
Pe de altă parte, un consilier plătit pentru clienți, în carne și oase, ar trebui mai întâi să parcurgă catalogul de produse și să spere în răbdarea clientului. Numai o integrare profundă a tuturor instrumentelor de analiză și AI utilizate, garantează o vedere complet reală a fiecărui client în parte.
Securitatea datelor și confidențialitatea
Regulile de securitate și protecție a datelor se aplică și atunci când se utilizează AI. Securitatea datelor se referă la măsurile tehnice menite să prevină în mod eficient pierderea, manipularea, copierea sau inspecția neautorizată și alte amenințări.
Protecția datelor este înțeleasă ca fiind protecția împotriva prelucrării abuzive a datelor până la protecția drepturilor personale și a vieții private. Sunt multe fațete.
Cartea albă a Comisiei Europene privind inteligența artificială, a identificat o necesitate de acțiune cu privire la aceste aspecte, astfel încât să fie așteptate noi reglementări din partea legislativului în viitorul apropiat.
O companie trebuie să aibă întotdeauna un responsabil cu protecția datelor. Dacă se utilizează AI sau alte metode ML, acest ofițer trebuie să fie implicat. Această persoană responsabilă poate ajuta cu întrebări juridice, vot și alte aspecte în cooperare cu avocații.
Operatorii de site-uri web, companiile și toate instituțiile care colectează date trebuie să ofere informații despre scop într-o manieră clară și de înțeles, precizând temeiul legal al prelucrării. Potrivit Art. 6 alin.1 GDPR, temeiul legal pentru colectarea și prelucrarea datelor este îndeplinirea unui contract, consimțământul și un interes legitim.
Pentru învățarea automată, prelucrarea ulterioară a datelor în conformitate cu articolul 6 alin.4 GDPR este de o importanță primordială. Criteriul decisiv pentru admisibilitatea prelucrării ulterioare, este dacă noul scop este compatibil cu scopul inițial al colectării datelor.
Provocări și soluții în cumpărăturile viitorului
O serie de tendințe apar deja în achizițiile viitorului. Acestea includ, de exemplu, tehnologia blockchain pentru a securiza lanțurile de aprovizionare, internetul obiectelor (IoT) pentru a monitoriza nivelurile de inventar și integrarea realității augmentate (AR) pentru o experiență de cumpărături mai interactivă. Companiile care recunosc și implementează devreme aceste tendințe, au un avantaj competitiv în peisajul schimbător al comerțului cu amănuntul.
Achiziția viitorului va fi caracterizată prin soluții verzi, inteligente și digitale. Companiile care se concentrează pe achiziții durabile, introduc tehnologii inteligente și își consolidează prezența digital, vor stăpâni cu succes schimbarea.
Recunoscând tendințele și implementându-le din timp, aceștia își pot asigura un avantaj competitiv și își pot crește eficiența. Viitorul cumpărăturilor este verde, inteligent și digital. Fii gata să beneficiezi de aceste inovații, apelând la o agenție de marketing.