Dezvoltarea Internetului a schimbat cu siguranță viețile noastre, a tuturor. De la modul în care ne petrecem timpul liber, până la modificările aduse în comportamentul nostru de consum, Internetul are un impact major atât în viața noastră cotidiană, cât și în cea a mediului de business.
Cumpărăturile online au luat din ce în ce mai mult avânt și deși românii erau mai reticenți față de restul europenilor în a comanda produse online, iată că pandemia de Coronavirus a schimbat regulile jocului și la noi.
Tot mai mulți consumatori au descoperit comoditatea de a comanda produsele preferate din confortul casei lor printr-un simplu click. Fapt ce a determinat ca managerii din arii diverse de business să ia în calcul nu numai implementarea și dezvoltarea de site-uri web pentru companiile lor, ci să ofere posibilitatea clienților de a comanda produsele oferite în mediul online.
Așadar, dacă ești un antreprenor care a decis să își deschidă o afacere online, îți spunem din start că ai șanse mari de reușită, mai ales dacă ai un plan bine pus la punct.
Pe lângă construirea efectivă a site-ului și a funcționalităților acestuia, alegerea unui design creativ și aplicarea unor tactici de marketing care să atragă consumatorii, este foarte important însă să nu uiți detaliul care poate face diferența dintre succes și eșec: alegerea web hostingului pentru magazinul tău online și implicit a furnizorului pentru acest serviciu.
Deși la prima vedere îți poate părea o simplă formalitate, de alegerea pe care o faci în acest punct va depinde performanța magazinului tău de ecommerce, fapt ce evident se va traduce extensiv în vânzări crescute.
Cum poate influența serviciul de web hosting ales vânzările tale?
Într-o traducere simplă, lucrurile stau astfel: dacă serverul care găzduiește site-ul tău are căderi foarte dese sau diverse erori, site-ul tău nu va putea fi accesat în acele momente de către clienți. Astfel, ei se vor îndrepta către concurența ta și vor cumpăra produsele de acolo. La fel se va întâmpla și dacă site-ul tău se încarcă greu și are erori, fapt ce va determina nu numai migrarea consumatorilor către concurența, ci va avea un impact negativ și asupra imaginii brandului tău. Mai mult, Google penalizează la rândul său site-urile pe care le identifică des offline, le va acorda o credibilitate și un rank mai scăzute și se vor afișa mai jos în rezultatele căutărilor.
Așadar, este foarte important să faci o alegere inspirată, întrucât un magazin online nefuncțional oricât de multe produse calitative ar vinde, nu va face decât să determine consumatorii să aibă o imagine negativă și să se îndrepte către concurență. Fapt ce evident se va traduce prin scăderea atât a vânzărilor, cât și a imaginii site-ului tău.
Cum alegi furnizorul de servicii de web hosting potrivit?
Pentru a alege planul de web hosting potrivir, în primul rând trebuie să pleci de la nevoile tale. Dacă magazinul tău are câteva produse, vei avea nevoie de mai puține resurse pentru ca acesta să funcționeze optim. Dacă plănuiești însă ca acesta să se extindă în viitorul apropiat, va trebuie să faci o alegere inspirată de la început și să alegi un plan de hosting care te va ajuta cu adevărat.
De aceea este nevoie să alegi un partener de încredere care să-ți livreze nu numai servicii de calitate, ci să îți ofere și consultanță de speciliate în domeniu. Este foarte important să alegi un furnizor cu experiență și o bună reputație, care îți garantează uptime 99,9% și care îți pune la dispoziție suport tehnic 24/7 cu oameni bine pregătiți și atenți la solicitările tale.
Deși pot exista mai multe planuri și tipuri de găzduire web, dacă alegi un furnizor profesionist care îți va garanta servicii de calitate, soluția tehnică pe care o vei alege nu va mai conta atât de mult. Echipa te va consilia să faci cea mai bună alegere și îți va oferi suport
Dacă ai intrat în echipa potrivită, nici nu mai contează așa mult ce soluție tehnică ai ales, căci pachetul de găzduire web se poate upgrada foarte simplu. O firmă profesională de web hosting te va susține de asemenea și când vei dori trecerea la un server VPS sau la un server dedicat. Nu ezita să ceri sfaturi de la departamentul de consultanță clienți, o poți privi și ca pe un test la care supui firma în cauză, să vezi dacă personalul este competent și dacă este dispus să te ajute cu recomandări pertinente.