Îngrijirea mașinilor este privită în mod constant ca o afacere productivă. Odată cu creșterea volumului de automobile aflate în circulație, este evident că și cererea pentru servicii de spălat și îngrijit va crește proporțional. Cu ajutorul noilor tehnologii, cum este acest tunel pentru spălătorii auto, timpul necesar pentru spălarea unei mașini este mai mic, astfel încât încasările vor crește. Spălarea mașinii este în prezent o activitate specifică, deoarece include spălarea, curățarea, ceruirea, lustruirea,etc.
Deschiderea unei spălătorii auto poate fi o perspectivă foarte atrăgătoare pentru mulți investitori. Unii sunt atrași în mod natural obiectul de activitate. Le place să vadă mașini curate și vor să se implice activ în această activitate. Dar alți investitori sunt atrași doar de profitul estimat, ceea este de asemenea foarte bine. Cu puțin efort și câteva cunoștințe de conducere a afacerilor, oricine își poate deschide o spălătorie auto.
La fel ca în orice altă afacere, există câți pași necesari pentru a deschide o spălătorie auto. Află în continuare la ce trebuie să te aștepți dacă ești decis să investești în acest domeniu:
1. Găsește locația potrivită
Cel mai important criteriu pentru deschiderea unei spălătorii auto este traficul din zonă. Alege un cartier cu o densitate mare de persoane care trăiesc în apropiere și dețin mașini sau gândește-te la o zonă cu multe birouri, unde oamenii ajung în principal cu mașina personală.
2. Deschide o firmă
Orice activitate dorești să desfășori, ai nevoie de o formă legală de funcționare. Este valabil și pentru spălătoriile auto, așa că primul pas pe care va trebui să-l faci este să înființezi o firmă care să aibă specificat acest obiect de activitate. Pentru stabilirea tuturor detaliilor va trebui să angajezi un avocat care se va ocupa de toate formalitățile necesare.
3. Stabilește serviciile pe care le vei oferi
Obiectul principal de activitate al firmei tale este spălătoria auto. Dar pe lângă asta poți include și polish, vulcanizare ori servicii pentru umplerea instalației de aer condiționat cu freon, de exemplu. Ca activități conexe te poți gândi la comercializarea alimentelor, a țigărilor dar și a consumabilelor pentru mașină. Ideea este că atunci când clientul ajunge la tine la spălătorie, ideal ar fi să ai cât mai multe bunuri, produse ori servicii pe care să i le vinzi.
4. Angajează personalul
Odată ce ai stabilit care sunt serviciile pe care le vei oferi, este momentul să angajezi personalul necesar. Vei avea nevoie de un casier, câteva persoane responsabile cu spălatul mașinilor (în funcție de numărul de stații de lucru), de un vânzător pentru magazinul din incintă, de mecanic auto, etc. De asemenea, vei avea nevoie în echipă de un contabil, un site developer și un specialist în marketing online.
5. Achiziționează echipamentele
Toate pregătirile sunt aproape gata, mai trebuie doar să achiziționezi și să instalezi echipamentele necesare. În funcție de specificul spălătoriei tale auto, de spațiul pe care îl ai la dispoziție, dar și de bugetul disponibil, poți alege dintre echipamente cu jet manual selfservice, portaluri de spălare auto, tuneluri automatizate, etc. Alege o firmă care distribuie, montează și oferă service și consultanță pentru echipamente. Este important să poți rezolva rapid orice tip de problemă care poate apărea. Nu uita că încasările tale se datorează bunei funcționări a echipamentelor așa că nu îți permiți să ții niciunul neutilizat pentru o perioadă prea mare de timp.
6. Marketing
Clienții sunt cei care vor face ca afacerea ta să supraviețuiască. Chiar dacă locația este bună, chiar dacă mulți clienți vor intra la tine doar pentru că se află în proximitatea spălătoriei, este important să găsești cât mai mulți clienți noi, pe care să îi convingi să devină beneficiarii serviciilor pe care le oferi. Cu ajutorul unui specialist în marketing online, vei avea la dispoziție formula perfectă pentru a-ți promova afacerea și în rândul persoanelor care momentan apelează la concurență.