Știi ce cred consumatorii despre magazinul tău? Prin intermediul comentariilor clienților este posibil să obții aceste informații valoroase și să le utilizezi pentru a-ți dezvolta afacerea.
Dacă crezi că ceea ce spun clienții magazinului tău prin intermediul comentariilor lăsate pe rețelele de socializare sau pe propriul site, sunt doar o simplă modalitate pentru a ține pasul cu tendințele, trebuie să te informăm că te înșeli, deoarece părerea cliențiilor tăi reprezintă o sursă valoroasă de date care te va ajuta să îți dezvolți afacerea.
De fapt, trebuie să știți că feedback-ul clienților reprezintă un instrument foarte ieftin, cu rezultate excelente. Puterea opiniilor publicate de clienții tăi constituie unul dintre cei mai influenți factori pentru potențialii tăi clienți atunci când iau decizia între a cumpăra din magazinul tău sau a merge la concurență.
Trebuie să înțelegi, în principiu, că impresiile clienților nu sunt decât o opinie personală despre experiența pe care au avut-o în magazinul tău, prin urmare, de fiecare dată când faci o vânzare, se generează o opinie.
Pentru a înțelege toate aspectele care implică manipularea și profitarea de comentariile clienților, îți recomandăm să ții cont de sfaturile pe care ți le oferim în acest articol și vei vedea cum se vor îmbunătăți vânzările în magazinul tău.
Importanța feedback-ului clienților
Încrederea este cheia pentru creșterea vânzărilor în magazinul tău, însă, câștigarea încrederii unui client nu este o sarcină ușoară, întrucât nu este suficient să ai doar cont pe rețelele sociale și un site frumos unde să spui că ești cel mai bun, este mult mai complicat de atât.
Consumatorii nu mai au încredere oarbă în ceea ce spun companiile în sine, ci în ceea ce spun colegii lor, adică alți cumpărători care au avut deja experiențe anterioare cu un magazin și care transmit aceste informații, indiferent dacă sunt pozitive sau negative.
Putem afirma că opiniile lăsate de consumatorii de internet în magazinul tău nu îți sunt adresate ție ca retailer, ci clienților tăi potențiali, prin urmare, aceste comentarii sunt esențiale pentru a transmite încrederea de care ai nevoie pentru a vinde.
Avantaje pentru afacerea ta
- Sunt ieftine, de fapt, obținerea de opinii de la clienții tăi este absolut gratuită;
- Feedback-ul clienților creează încredere, deci cu atât mai bine pentru tine;
- Îmbunătățesc reputația mărcii tale și cresc, în consecință, valoarea companiei tale;
- Opiniile consumatorilor contribuie la îmbunătățirea ratelor de conversie, datorită creșterii vânzărilor;
- Beneficiile se vor reflecta și în îmbunătățirea rentabilității investiției, mai cunoscută sub denumirea de ROI.
Cheia este să motivezi
Așa cum am menționat anterior, de fiecare dată când efectuezi o vânzare, generezi o opinie din partea clientului pe baza experienței sale, însă trebuie să găsești motivația pentru ca acest comentariu să fie publicat pe internet.
În calitate de retailer, nu căuta doar o opinie simplă, ci o recomandare avantajoasă oferită de un client care deja a cumpărat de la tine, adresată unui potențial client care își propune să cumpere de la tine.
Pentru a atinge acest obiectiv de a obține o opinie de la clienții tăi, există o serie de recomandări importante care garantează rezultate bune:
Oferă-le clienților o valoare mai mare decât ceea ce se așteaptă să primească, adică răsplătește-i, acordă-le o reducere sau surprinde-i cu o experiență de neimaginat. Clientul răspunde de obicei la acest stimulent cu o mulțumire sub formă de comentariu.
Răspunde direct clienților pentru aceste recomandări, dă-le un feedback și astfel vei genera încrederea necesară pentru ca aceștia să comenteze și să-și împărtășească opiniile în mod deschis cu alți clienți.
Trebuie să le faci totul cât mai ușor, fără formulare complicate în care ceri coduri și alți pași care îi determină pe clienți să renunțe la comentarii.
Concluzie
După cum ai aflat deja, astăzi este esențial să ai un site pe care clienții să intre și să-și spună părerea despre experiența avută în magazinul tău. Site-ul îți permite să automatizezi procesul pentru a putea urmări aceste comentarii, a le gestiona și a le publica, astfel încât acestea să fie văzute de un număr cât mai mare de consumatori.
Încrederea este unul dintre factorii cheie în procesul de cumpărare în magazinele de retail, motiv pentru care ar trebui să te asiguri că îi determini pe clienți să lase comentarii, ca mijloc de atragere a mai multor consumatori. De asemenea, trebuie să faci eforturi pentru a implementa o serie de strategii care să garanteze cea mai bună experiență pentru aceștia.
De exemplu, una dintre strategiile pe care trebuie să le ai în vedere este cea legată de amenajarea magazinului. Pentru îmbunățirea experienței clienților trebuie să amenajezi magazinul folosind rafturi metalice pentru magazin menite să atragă atenția asupra produselor așezate pe ele.
Astfel de rafturi metalice poți achiziționa luând legătura cu cei de la Rafturi Metalice de la A la Z. Specialiștii acestei firme îți spun la dispoziție gondole, rafturi de perete, rafturi legume-fructe etc., astfel încât să-ți atingi cu ușurință obiectivul.
Nu ezita să-i contactezi și să ții cont de sfaturile noastre. Succes!
Articol susținut de Oblyo Digital Agency