Să îţi deschizi o afacere într-un context economic global dominat de incertitudine poate fi o provocare mai mare decât de obicei. Ca atare, un credit poate reprezenta, în multe cazuri, o plasă de salvare binevenită. Cu toate acestea, însă, este o decizie ce se cere atent documentată şi analizată, în special când vorbim despre criteriile de obţinere a unui credit, ca firmă nou înfiinţată. Dacă şi tu iei în calcul să apelezi la un credit, dar ai o firmă care a fost înfiinţată recent, acest articol te pune la curent cu principalele condiţii de eligibilitate, astfel încât tu să iei cea mai potrivită decizie pentru tine şi afacerea ta. Iată care sunt ele mai jos.
Credite pentru firmele nou înfiinţate: care sunt criteriile care dictează dacă firma ta este eligibilă pentru un credit
Atunci când deschizi o firmă, asigurarea unui flux de capital constant se poate dovedi decisivă pentru succesul pe termen lung al afacerii tale, iar în perioadele de incertitudine economică, un credit este, cu certitudine, o plasă de siguranţă mai mult decât binevenită. Cu toate acestea, băncile şi alte instituţii financiare nebancare ce oferă credite firmelor nou înfiinţate, propun candidaţilor o serie de criterii de eligibilitate specifice înainte de acordarea creditului solicitat. Dacă iei în calcul să apelezi chiar tu la un astfel de credit, iată care sunt criteriile de eligibilitate pentru obţinerea lui pe care trebuie să le cunoşti:
Evaluarea riscului
Dat fiind că marea majoritate a firmelor nou înfiinţate eşuează în primii cinci ani de activitate, un criteriu fundamental de eligibilitate pentru credite în cazul firmelor nou înfiinţate este evaluarea gradului de risc. Această evaluare se va face de către experţii instituţiei de creditare la care apelezi, în urma consultării planului de afaceri al firmei tale. Un plan de afaceri prezentat în vederea obţinerii unui credit, ca firmă nou înfiinţată, trebuie să conţină:
- Descrierea afacerii: o prezentare clară a produselor şi serviciilor oferite de firma ta, la care se adaugă pieţele ţintă şi avantajele competitive aduse
- Analiza pieţei: o secţiune care include analiza concurenţei, precum şi date şi statistici care să demonstreze cererea pentru produsele şi serviciile livrate de firma ta
- Strategia de vânzări şi marketing: o prezentare detaliată a modurilor în care firma intenţionează să atragă şi să păstreze clienţii
- Proiecţii financiare: o estimare detaliată a cheltuielilor, încasărilor şi profitabilităţii pe termen scurt şi mediu.
Ţine cont că un plan de afaceri bine pus la punct va creşte şansele afacerii tale de a primi creditul dorit, chiar dacă este nou înfiinţată.
Scorul de credit şi istoricul financiar
Chiar dacă firmele nou înfiinţate nu au un scor de credit, istoricul financiar al fondatorilor lor este un aspect vital atunci când vorbim despre contractarea unui credit. Instituţia financiară la care apelezi va analiza scorul de credit al fondatorilor afacerii, pentru a putea evalua capacitatea reală a acestora de a gestiona responsabilităţile financiare, un scor de credit ridicat venind, de obicei, la pachet cu posibilitatea de a contracta un credit în termeni mai avantajoşi.
Garanţiile
În cazul firmelor noi, poate mai mult decât în alte situaţii, instituţiile financiare ţin cont de garanţiile pe care firma le prezintă atunci când depune dosarul de creditare. Acestea pot fi reprezentate de activele corporale, atunci când ne referim la proprietăţi imobiliare, echipamente de lucru sau vehicule comerciale, active necorporale, cum sunt drepturile de proprietate intelectuală şi contractele de licenţiere, sau garanţii personale, oferite de fondatorii firmei, şi care pot consta în bunuri personale, proprietăţi sau economii. Aceste garanții reprezintă un element crucial atunci când contractezi un credit ca firmă nouă, deoarece confirmă instituţiei de credit că, în cazul unor eventuale probleme financiare ale firmei, datoria va putea fi achitată, reducând astfel riscul asociat unui împrumut.
Capitalul şi contribuţia proprie
Atunci când vorbim despre oferirea de credite către firme nou înfiinţate, creditorii vor să vadă că fondatorii firmelor care solicită creditele prezintă deschiderea de a investi în afacere propriul capital, solicitându-le să contribuie cu un procent semnificativ din sumă înainte de contractarea creditului. Apelează la portofin.ro, un jucător vechi pe piaţa financiară din România, şi asigură-te că instituţia de creditare pentru care optezi este una de încredere, sigură şi transparentă, astfel încât activele tale şi bunăstarea afacerii tale să nu fie puse în pericol atunci când decizi să contractezi un credit.
Să obţii un credit, ca firmă nou înfiinţată, poate să fie un proces complex şi pe alocuri anevoios, însă cu o documentare atentă, cu înţelegerea paşilor pe care trebuie să îi parcurgi şi a condiţiilor impuse de instituţiile de finanţare ce oferă astfel de credite, lucrurile se vor simplifica notabil. Asigură-te că eşti la zi cu reglementările în materie fiscală, dar şi că te documentezi cu grijă atunci când alegi instituţia de creditare, astfel încât să ai parte de un proces cât mai lin şi mai transparent.