În luna februarie 2024, exporturile FOB au însumat 7956,9 milioane euro, iar importurile CIF au însumat 10130,9 milioane euro, rezultând un deficit de 2174,0 milioane euro, potrivit INS:
-Faţă de luna februarie 2023, exporturile din luna februarie 2024 au crescut cu 1,0%, iar importurile au crescut cu 2,0%.
-În perioada 1.I-29.II 2024, exporturile FOB au însumat 15042,0 milioane euro, iar importurile CIF au însumat 19184,0 milioane euro.
-În perioada 1.I-29.II 2024, exporturile au scăzut cu 0,1%, iar importurile au scăzut cu 1,2%, comparativ cu perioada 1.I-28.II 2023.
-Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în perioada 1.I-29.II 2024 a fost de 4142,0 milioane euro, mai mic cu 228,4 milioane euro (-5,2%) decât cel înregistrat în perioada 1.I-28.II 2023.
În perioada 1.I-29.II 2024, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (47,3% la export şi 36,3% la import) şi alte produse manufacturate) (29,1% la export şi 27,9% la import).
Valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri în perioada 1.I-29.II 2024 a fost de 11045,5 milioane euro la expedieri şi de 14111,0 milioane euro la introduceri, reprezentând 73,4% din total exporturi şi 73,6% din total importuri.
Valoarea schimburilor extra-UE27 de bunuri în perioada 1.I-29.II 2024 a fost de 3996,5 milioane euro la exporturi şi de 5073,0 milioane euro la importuri, reprezentând 26,6% din total exporturi şi 26,4% din total importuri.
Soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între acestea. Soldul negativ al balanţei comerciale se numeşte deficit, iar cel pozitiv se numeşte excedent.
Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.
Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.