Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Dispută franco-britanică privind migrația din Canalul Mânecii
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Extern

Dispută franco-britanică privind migrația din Canalul Mânecii

Maria Capitaine
Autor Maria Capitaine
Publicat 29 noiembrie 2021
Distribuie
Foto: Domeniu public, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=24551

Cel puţin 27 de migranţi au murit la mijlocul săptămânii trecute în tentativa lor de a traversa Canalul Mânecii din Franţa spre Marea Britanie. Este considerată drept cea mai gravă tragedie migratorie survenită în zona maritimă ce desparte continentul european de insulele britanice. Drama a provocat o adevărată undă de şoc, atât la Paris, cât şi la Londra. Cele două capitale și-au aruncat reciproc responsabilitatea pentru această tragedie pe care o atribuie atât călăuzelor, cât şi politicilor celor două țări privind migrația.Victimele sunt afgani, kurzi, irakieni şi iranieni, spun apropiaţii lor rămaşi la Calais. 5 presupuse călăuze au fost interpelate şi sunt sub ancheta Parchetului din Lille. S-a aflat deja că ambarcaţiunea cu care încercaseră victimele să traverseze Canalul Mânecii fusese cumpărată în Germania.„Primii responsabili ai acestei oribile situaţii sunt călăuzele”, a spus Gérald Darmanin, ministrul francez de Interne.

Dacă până mai zilele trecute Franța și Regatul Unit păreau că vor să nu facă prea mare caz de dezacordurile lor în privința migranților instalați la Calais în așteptarea unei ocazii de a traversa marea spre coasta britanică, premierul britanic, Boris Johnson, i-a cerut joia trecută lui Emmanuel Macron să reprimească toți migranții sosiți în Anglia dinspre Franța. O cerere surprinzătoare pentru Paris, migranții veniți la Calais neavând depusă cerere de azil în Franța. În plus, modul în care Boris Johnson a formulat această cerere a fost de o manieră nediplomatică, chiar jignitoare – o scrisoare publicată pe Twitter în care erau evocate acorduri similare încheiate de UE cu Rusia și Belarus. În aceeași manieră, dna Priti Patel, ministrul britanic de Interne, apela în cadrul parlamentului britanic la «un efort internațional coordonat» pentru soluționarea preocupantei probleme a migranților ce acționează din ce în ce mai intens pentru a ajunge în Marea Britanie. Scrisoarea lui Johnson este «neserioasă», a spus președintele Macron.«Este nejustificată pe fond și deplasată ca formă», a declarat purtătorul de cuvânt al guvernului francez, Gabriel Attal. Ea propune «relocalizarea» în Franța (a migranților ajunși în Anglia – n.n.) sau recuperați în apele Canalului Mânecii, dar «nu aceasta este calea de gestionare a problemei», a spus Attal.

O reuniune a țărilor riverane interesate, fără reprezentanți britanici

O reuniune consacrată problemelor migrației a avut loc duminică 28 noiembrie, în localitatea Calais, la iniţiativa ministrului francez de Interne, Gérald Darmanin, cu scopul instituirii unei cooperări regionale (ca răspuns la scrisoarea nediplomatică a lui Boris Johnson) și la reuniune nu s-au mai aflat decât delegațiile belgiană, germană, olandeză, Europol și Frontex. Obiectivul a fost intensificarea luptei contra rețelelor de traficanți de migranți ce operează la frontiera maritimă dintre Franța și Marea Britanie. Schimbul de informații între țările prezente la această reuniune a ocupat de asemenea un loc principal în dezbateri. Între măsurile concrete decise figurează trimiterea de nave sau motoare, în cooperare cu Turcia și China, de unde provin materialele folosite la improvizarea ambarcațiunilor provizorii utilizate la traversarea Canalului Mânecii. Un avion aparținând forțelor Frontex urmează să survoleze zi și noapte litoralul de nord al Franței până la Olanda, cu scopul de a se repera plecarea ambarcațiunilor cu migranți și a traficanților.

Reuniunea mai sus menționată a urmărit de fapt scoaterea problemei migrației din Canalul Mânecii din scenariul Paris versus Londra și a o transfera la nivelul Bruxellesului. După acordul Brexit, avem de-a face cu o frontieră exterioară a Uniunii Europene, motiv pentru care a fost solicitat și ajutorul Frontex. Începând din 1 decembrie, avionul Frontex va ajuta la depistarea rețelelor de traficanți de migranți și la prevenirea în faza de început a încercărilor de traversare spre coasta britanică. Duminică s-au pus astfel bazele unei cooperări europene pentru prevenirea migrației și ale unei discuții directe pe această temă între Regatul Unit și Bruxelles. Margaritis Schinas, vicepreședinte al Comisiei Europene, sublinia sâmbătă într-o declarație la Bruxelles că Regatul Unit a părăsit Uniunea Europeană și acum «lui îi revine sarcina de a decide organizarea gestionării controlului la frontierele sale».

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Capcana veniturilor medii. Inegalitatea dintre ţări după Covid-19
Articolul următor Xi Jinping, la Reuniunea ministerială a Forumului de Cooperare China-Africa
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Ilie Bolojan cere verificări urgente în sistemul de justiție după dezvăluirile Recorder: „Lucrurile par grave”
Politic
Antifrauda ANAF, măsuri dure în transportul alternativ ilegal: Amenzi de 3,1 milioane lei și  peste 12.000 de autoturisme suspendate
Featured Fiscalitate
Raportul despre utilizarea Copilot Microsoft, în 2025 – o cale către interacțiunea om-AI
IT

RSS Știri Financiare

  • Cât plătesc anual pentru spațiile de birouri cele mai mari companii din România
  • Flip.ro a plătit peste 100 milioane de euro vânzătorilor de dispozitive
  • Compania spaniolă de insurtech Heymondo intră pe piața locală
  • Investiții de 3 milioane de euro pentru City Grill pe parcursul anului 2025

Citește și

Extern

Mexicul avertizează că tarifele lui Trump vor distruge 400.000 de locuri de muncă în SUA

4 minute
Extern

Franța: «Vestele galbene», din nou în stradă, pentru a 20-a sâmbătă consecutiv. În ciuda interzicerii manifestațiilor în zone din Paris și din alte orașe ale țării

4 minute
Extern

Chișinăul expulzează 45 de angajați ai ambasadei Rusiei, suspectați de desfășurarea unor activități de spionaj

2 minute
Extern

Europa, în al doilea val al pandemiei. Noi măsuri severe pentru blocarea extinderii contaminării cu Covid-19

6 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?