Produsul Intern Brut (PIB) al Chinei a ajuns, în primul trimestru al anului în curs, la 31,875.8 miliarde de yuani, înregistrând o creștere de 5,4% comparativ cu aceeași perioadă din 2024, conform datelor Biroului Național de Statistică din China.
În cadrul unei conferințe de presă organizate, miercuri, de Biroul de Presă al Consiliului de Stat, reprezentanții Biroului Național de Statistică au transmis că economia chineză a înregistrat un început promițător în acest an, în ciuda dificultăților, consolidând tendința de dezvoltare de înaltă calitate.
Directorul adjunct al Biroului Național de Statistică din China, Sheng Laiyun, a anunțat că în primul trimestru, volumul importurilor și exporturilor de mărfuri ale Chinei a fost de 10,301.3 miliarde de yuani, în creștere cu 1,3% față de aceeași perioadă a anului trecut. Exporturile au totalizat 6.131,4 miliarde de yuani, având o creștere de 6,9%. Întreprinderile private au contribuit cu 56,8% la totalul comerțului exterior, importurile și exporturile acestora având o creștere de 5,8%.
El a mai menționat că vânzările pe piața internă au cunoscut o accelerare, cu creșteri semnificative ale vânzărilor din programul de înlocuire a produselor vechi.
Sheng a informat că în primele trei luni, vânzările cu amănuntul ale bunurilor de larg consum au totalizat 12.467,1 miliarde de yuani, în creștere cu 4,6% față de aceeași perioadă a lui 2024, ritmul fiind cu 1,1 procente mai mare decât cel de anul trecut. Politica de înlocuire a produselor vechi a continuat să dea rezultate: vânzările de echipamente de comunicații, articole de papetărie și birou, electrocasnice și echipamente audio-video, precum și mobile au înregistrat creșteri notabile de 26,9%, 21,7%, 19,3% și respectiv 18,1% în unitățile mari. Vânzările online la nivel național au atins 3.624,2 miliarde de yuani, în creștere cu 7,9%.