Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Educația financiară, un pilon pentru stabilitate și dezvoltare în România
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Finanțe și Bănci

Educația financiară, un pilon pentru stabilitate și dezvoltare în România

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 11 aprilie 2025
Distribuie

Într-un context economic global instabil și marcat de transformări tehnologice accelerate, educația financiară devine o nevoie imediată și o soluție pe termen lung pentru dezvoltare. În 2025, România resimte tot mai acut presiunea unor realități: încrederea în economie este în scădere, inflația estimată depășește 5%, iar riscul de recesiune se amplifică. Însă toate aceste semnale impun nu doar măsuri guvernamentale, ci și o schimbare profundă în comportamentele financiare individuale, arată un comunicat de presă.

În acest context, nu este suficient să așteptăm doar măsuri externe. Fiecare din noi avem nevoie de cunoștințe financiare reale. Educația financiară nu mai ține doar de bugete și economii, ci devine un mijloc de protecție pentru viitorul nostru personal și profesional. Iar momentul potrivit pentru a începe este chiar acum.” – Florentina Almăjanu, director general Asociația CFA România.

Deși în ultimii ani au fost lansate numeroase campanii locale de educație financiară și sondajele Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD) confirmă o ușoară evoluție pozitivă în acest sens, la nivel european, România are în continuare mult de recuperat la acest capitol.
În plus, într-o economie digitală, unde inteligența artificială influențează din ce în ce mai mult deciziile personale, educația financiară poate deveni un avantaj competitiv real. Tehnologia poate susține deciziile bune, dar fără o bază solidă de cunoștințe, aceasta expune utilizatorii la riscuri, de la împrumuturi impulsive, la investiții hazardate.
Asociația CFA România răspunde acestor provocări prin inițiative care fac educația financiară accesibilă și relevantă. Printre cele mai recente proiecte desfășurate se numără basmul „Punguța cu doi bani reinvestiți”, o reinterpretare cu tematică financiară a unei povești clasice, dar și instrumente online precum testul de independență financiară destinat tinerilor. Într-o societate dominată de impulsul consumului și presiunea digitală, aceste proiecte promovează înțelegerea banilor ca formă de libertate și stabilitate.
Campania „Generația Independentă” va continua în curând cu noi tactici și instrumente inovatoare, adresate tuturor categoriilor de vârstă.

„Ne bucurăm să susținem și în acest an campania Generația Independentă. O populație educată financiar este mai sigură, mai încrezătoare și mai rezilientă. Este o populație care nu se teme de crize, ci le înfruntă pregătită, care știe să se adapteze, să investească și să construiască.” – Tiberiu Mercurian, director Direcția Marketing, Alpha Bank România.

Într-o lume în care deciziile financiare se iau în câteva secunde, educația financiară devine una dintre cele mai puternice forme de protecție și libertate.
 

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Asigurările, între megatendințele globale și provocarea transformării competențelor
Articolul următor Cum influențează planurile de acțiuni piața muncii din România
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

 „Spiderman”, noul kit de phishing care vizează clienții băncilor europene
IT
Google lansează un patch de urgență pentru o vulnerabilitate zero-day din Chrome exploatată activ
IT
Donald Trump admite o posibilă înfrângere pentru republicani la alegerile din 2026
Extern

RSS Știri Financiare

  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta
  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România

Citește și

Finanțe și Bănci

Românii caută soluții pentru reducerea ratelor

8 minute
bani
Finanțe și Bănci

ROBOR este în scădere. Ce se întâmplă cu ratele Prima Casă

4 minute
Finanțe și Bănci

Cum poți evita înscrierea în Centrala Riscurilor Bancare în vederea accesării unor noi credite?

4 minute
Featured

ING Bank & sendSMS: atenție la mesajele primite. Atacurile de smishing în România au crescut de peste șase ori în anul 2023

7 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?