Este uşor de procurat suvenirul specific Anului Tigrului, dar e dificil de găsit mascota Jocurilor Olimpice de iarnă de la Beijing, Bing Dwen Dwen, un simpatic ursuleţ panda. Bing Dwen Dwen a devenit un produs rar pe piaţa internă a Chinei odată cu deschiderea olimpiadei datorită unei cereri explozive. Acesta este doar un aspect al economiei chineze care a înregistgrat o dezvoltare rapidă cu prilejul organizării Jocurilor Olimpice de iarnă.
Nu doar stocurile cu mascote olimpice sunt aproape epuizate, ci şi biletele pentru staţiunile de schi din apropierea oraşului Beijing sunt extrem de greu de obţinut. Potrivit datelor statistice oferite de o agenţie turistică, vânzarea de bilete de schi pe plan naţional în minivacanţa de Sărbătoarea Primăverii s-a dublat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar numărul camerelor rezervate la hoteluri a crescut de două ori sau chiar mai mult.
În 2015, când China a câştigat dreptul de a găzdui Jocurile Olimpice de iarnă 2022, a fost stabilit şi anunţat obiectivul ca numărul participanţilor la sporturi de iarnă să ajungă la 300 milioane până la deschiderea olimpiadei. Datele statistice arată că până în octombrie 2021, numărul participanţilor la sporturi de iarnă din China a ajuns la 346 milioane, iar sectorul economic în acest domeniu a cunoscut o dezvoltare record. Veniturile încasate în anii 2021 şi 2022 din sporturi de iarnă se estimează că ar putea ajunge la 323,3 miliarde yuani.
În minivacanța de Sărbătoarea Primăverii s-au înregistrat 251 milioane de călătorii pe teritoriul Chinei, în cele șapte zile libere. Veniturile încasate au fost de aproximativ 289,2 miliarde yuani. Comparativ, câștigurile din biletele de cinema în aceeași perioadă au depăşit 6,03 mliarde yuani.
Deşi economia chineză se confruntă cu mai multe presiuni şi factori instabili interni şi externi, piaţa de consum din China va menţine în continuare o tendinţă de creştere stabilă datorită procesului de relansare economică, a creşterii veniturilor locuitorilor şi a măsurilor adoptate de guvern pentru stimularea consumului. Aceasta înseamnă, totodată, că întreprinderile din întreaga lume ar putea să beneficieze de mai multe oportunităţi pe piaţa chineză, aflată continuu într-un proces de îmbunătățire.
Articol realizat de Radio China International și CCTV