Sistemul Naţional Electronic de Plată, operabil de pe ghiseul.ro, va fi extins pentru a introduce posibilitatea de plată a obligaţiilor datorate bugetului general consolidat şi pentru persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică.
Totodată, prin extinderea acestui portal, persoanele juridice vor putea plăti, pe lângă taxe şi impozite către bugetul de stat şi alte obligaţii datorate altor instituţii publice (ex. amenzi, tarife), dacă acea entitate este înrolată în Sistemul Naţional Electronic de Plată.
Utilizatorii instituţii publice care nu deţin sisteme electronice de gestionare a obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat vor avea posibilitatea de a efectua plăţi cu completarea individuală, manuală, a sumei şi tipului de tranzacţie.
Comisioanele percepute de furnizorii de servicii pentru operaţiunile de tranzacţionare online aferente încasării obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat prin intermediul SNEP nu vor depăşi tarifele maximale aprobate prin decizie emisă de Autoritatea pentru Digitalizarea României.
În cazul tranzacţiilor cu cardul, comisionul perceput de instituţia de credit care acceptă plata este de maximum 1% din valoarea tranzacţiei, dar nu mai mare de 30 de lei.
Sistemul Naţional Electronic de Plată (SNEP) este administrat de către Autoritatea pentru Digitalizarea României, care va asigura corelarea evoluţiei tehnice a SNEP cu sistemele informatice ale altor autorităţi publice implicate în acest proces şi va monitoriza implementarea mijloacelor de plată.