China Media Group (CMG) a găzduit, miercuri, la Chongqing, Forumul Summitului Comunității Media „O centură, un drum”2024, eveniment la care au participat 160 de reprezentanți ai mass-media din China și țări străine, precum Ungaria, Germania, Rusia, Turcia, Peru, Egipt și Coreea de Sud.
Directorul adjunct al Departamentului de Promovare al CC al PCC, directorul CMG, Shen Haixiong, a afirmat în alocuțiunea sa că trebuie adâncită cooperarea în presă, pentru ca publicul străin să cunoască mai multe despre Drumul Mătăsii și înțelepciunea și oportunitățile chineze. În același timp, mass-media are sarcina să promoveze comunicarea digitală internațională în implementarea inițiativei „O centură, un drum”și să edifice multiple platforme de dialog între diferite civilizații.
La eveniment au fost semnate acordul de colaborare în susținerea Expoziției de Desene Animate cu prilejul celor 75 de ani ai fondării R. P. Chineze, acordul de vânzare peste hotare a emisiunilor traduse cu ajutorul IA ale CMG, dar și acorduri de parteneriate între Grupul de Radiodifuziune și Televiziune din Chongqing (CBG) și Media Services Support and Trust Fund (MTVA) din Ungaria și nu numai.
Comunitatea Media „O centură, un drum”a fost înființată în mai 2016 la inițiativa Corporației Internaționale de Televiziune din China și CMG. În prezent, are ca membri 148 de mijloace de informare în masă din 64 de țări și regiuni.