Cea de a 23-a ediție a GOOD WINE, cel mai longeviv târg de vinuri din România, a avut loc în perioada 5 – 7 aprilie, la Romexpo, pavilion B2. GoodWine le-a pregătit vizitatorilor degustări gratuite a sute de vinuri de la crame din România și din străinătate, cursuri de inițiere în cultura vinului și masterclasses, muzică live, delicii culinare și lansări de carte.
Târgul se adresează atât specialiștilor din industria vitivinicolă, cât și publicului larg, organizatorii gândind activități pentru fiecare dintre aceștia.
GoodWine este singurul târg de profil al industriei vitivinicole, însoțit de foarte multe evenimente care gravitează în jurul tematicii târgului precum festivaluri, saloane și alte manifestații. Fiecare ediție a GoodWine își propune să se desfășoare la standarde de calitate și profesionalism din ce în ce mai ridicate, obiectivul organizatorilor rămânând o cât mai corectă și mai largă promovare a vinului de calitate, continuându-se astfel principiile declarate ale regretatei Angelica Iva – care să constituie un îndrumar al bunei organizări pentru o cât mai mare vizibilitate a evenimentului.
În afară de degustări, vizitatorilor le-a fost pregătită o zonă de entertainment – GoodWine Social Area – unde vizitatorii au putut să își testeze cunoștințele despre vin, să joace la Wine Cazino și să câștige premii instant, să asiste la concerte susține de Corina Sîrghi & Jean Americanu și de Mădălina Pavăl sau să ia parte la sesiuni de lansări de carte ale unor autori și specialiști din lumea vinului.
Noutatea ediției cu numărul 23 a Good Wine o constituie platforma educațională GoodWine Academy – care debutează cu patru cursuri pentru începători și 1 master class pentru pasionați, toate putând fi accesate la prețuri speciale cu ocazia târgului – 35 lei / curs sau seminar. Cursurile vor fi susținute de Diana Pavelescu – Secretar General ADAR (Asociația Degustătorilor Autorizați din România), membru în jurii internaționale prestigioase și una dintre cele mai populare și admirate personalități de lifestyle oenologic din România.GoodWine Academy va continua și după încheierea târgului cu o serie de proiecte speciale și cursuri derulate pe tot parcursul anului.

„Noi am dezvoltat un pilon de academy care este de fapt educație prin proiecte continue. Încercăm, astfel, să deschidem publicul de 25 plus intrând în mari corporații unde sunt oameni tineri cu alte obiceiuri de consum, contribuind, în acest fel, și la îmbunătățirea comunicării între generații.”, a declarat Andreea Păunescu, CEO and Founder al GoodWine.
„Așadar, alături de pasiune, vinul implică vocație, este un aliment.
Exista crame mici de nișă care fac niște vinuri senzaționale precum Vinexpert, al cărui concept este „Vinuri mari din crame mici”. Cine face vin se apucă să facă din pasiune, este o profesie vocațională.”, a mai declarat aceasta.
Un exemplu de companie care sfidează piedicile impuse uneori de industrie care pot apărea în ceea ce ține de promovare, atractivitate, poveste, sau elaborarea unei strategii de marketing eficiente este Vinexpert – moștenitoare a unei zestre de valori autohtone impresionante, care reușește să transforme procesele din industria vinului într-un act artistic. Vinul nu mai este văzut ca un produs tipic, ci reprezintă un demers artistic elaborat, atunci când este abordat cu sensibilitate și profesionalism.
O altă lecție despre determinare și pasiune ne este oferită de Crama Oprișor, o companie cu capital nemțesc, existentă încă din anul 2000, care a descoperit atât potențialul calitativ, cât și frumusețea tării noastre, hotărând să investească în 252 de ha în zona Olteniei și care a reușit să obțină profit nu mai devreme de 15 ani datorita „calității vinului, dar și a oamenilor, care ne-au răsplătit cu aprecierea lor” a declarat Mihai Simionică, responsabil cu marketing-ul. Acesta a mai vorbit și despre povestea siglei deosebite afirmând că „reprezintă pasărea măiastră, regina păsărilor în mitologia românească în cele trei forme de evoluție: începuturile, protecția și zborul. Vinul este la fel, urmează toate etapele evoluției în procesul de fabricație”.
„România este al 13-lea producător de vin la nivel mondial și al 6-7- lea la nivel european, exportând nemeritat de puțin și la prețuri nemeritat de mici. Cramele mici și medii întâmpină deseori dificultăți în ceea ce privește promovarea. Le este greu să-și găsească oameni de marketing specializați, participarea la astfel de manifestări expoziționale fiind un mod prin care pot câștiga vizibilitate. Tocmai acesta este motivul pentru care ne dorim să facem din GoodWine cel mai mare târg expozițional”, a mai declarat Andreea Păunescu.
Privitor la feedback-ul participanților, organizatorii au transmis faptul că se resimte o oarecare ezitare din partea participanților, dar că acesta este foarte bun. Fiind un produs aspirațional, este dezirabil ca domeniul să se deschidă tocmai în fața acelui segment de public, precum și a celui specializat existent.






