Huawei Consumer Business Group a înregistrat rezultate pozitive de business, la nivel local, pentru anul 2020, în creștere cu 12% față de anul precedent. Acest rezultat este vizibil atât în segmentul smartphone, cu peste 1 milion de smartphone-uri vândute în 2020, cât și în categoriile non-smartphone, dar și în ceea ce privește evoluția ecosistemului Huawei Mobile Services.
La nivel local, Huawei Consumer BG a atins cota de piață de 29.3% în termeni de unități de smartphone vândute în luna mai, cu peste 1 milion de produse vândute în 2020 din această categorie1. În ceea ce privește categoriile non-smartphone, rezultatele în 2020 sunt, la fel, pe o pantă ascendentă privind veniturile, îndeplinind așteptările companiei: categoria de tablete prezintă o creștere de 119%, categoria audio înregistrează și ea o creștere de 200%, categoria de wearables este marcată de o creștere consistentă de 350%, în timp ce segmentul de PC are o creștere substanțială de 1143%, comparativ cu 2019.
“Ne bucurăm tare mult că am reușit să îndeplinim așteptările consumatorilor noștri, lucru care este vizibil în rezultatele puternice obținute în anul 2020, în ciuda contextului global, în continuare provocator. Veniturile au crescut cu 12%, față de anul precedent, ceea ce spune foarte multe despre anul trecut.”, spune Wang Wei, Country Manager, Huawei Consumer Business Group România. “Totodată, în 2020, creșterile au fost unele puternice atât în categoriile non-smartphone, cât și în cele smartphone, HUAWEI P40 Lite având rezultate cu 150% mai mari față de modelul anului precedent, HUAWEI P30 Lite.”, continuă acesta.
Compania se bucură de rezultate pozitive și la nivelul ecosistemului Huawei Mobile Services, AppGallery cu peste 2.5 milioane de utilizatori activi și peste 500 de dezvoltatori locali înregistrați în platformă. De asemenea, HMS Core integrează peste 32.700 aplicații și depășește 1.9 milioane de descărcări de aplicații.
În ceea ce privește categoria de wearables, aceasta a obținut creșteri substanțiale în privința veniturilor comparativ cu 2019, 350% respectiv 200% pentru categoria audio.
Segmentul de tablete prezintă o creștere de 119%, compania menținându-și o poziție de top în acest segment, cele mai apreciate specificații ale tabletelor Huawei fiind design-ul, experiența audio și vizuală captivantă și funcția Multi-Screen Collaboration care susține creșterea productivității.
În aceeași direcție de ascensiune se află și segmentul de PC, acesta având o creștere de 1143% în ceea ce privește veniturile companiei, comparabil cu anul 2019. Un bestseller al categoriei a fost HUAWEI MateBook D 15, laptop care aduce un plus de portabilitate și este un dispozitiv ideal pentru o experiență îmbunătățită de divertisment, dar și productivitate în activitățile profesionale.
Rezultate financiare globale
La nivel global, a fost lansat săptămâna trecută Raportul Anual pentru anul 2020. Deși creșterea a fost încetinită, performanțele companiei au fost în mare măsură în conformitate cu previziunile avute. Astfel, veniturile globale ale Huawei Cosumer Business Group au ajuns la 74.1 de miliarde de dolari, cu o creștere anuală de 3.3%.
În ultimul an, Huawei și-a intensificat eforturile pentru a dezvolta soluții inovatoare bazate pe diferite scenarii pentru numeroase industrii și pentru a crea un ecosistem digital care se bazează pe îmbinarea creației și succesul comun. În timpul pandemiei, Huawei a asigurat expertiză tehnică și soluții vitale în timpul luptei cu virusul. Unul dintre exemple este o soluție de diagnostic cu ajutorul AI (inteligenței artificiale), bazată pe HUAWEI CLOUD care a ajutat spitalele din întreaga lume să reducă povara adusă infrastructurii medicale. De asemenea, Huawei a lucrat împreuna cu partenerii săi pentru a lansa platforme de învățare online pentru peste 50 de milioane de copii din învățământul primar și gimnazial.
Odată cu apariția sistemului de operare HarmonyOS și a ecosistemului Huawei Mobile Services (HSM), Huawei Consumer Business Group înaintează cu strategia Seamless AI Life („1 + 8 + N”) pentru a furniza consumatorilor o experiență inteligentă pe toate dispozitivele, concentrându-se pe birouri și case smart, domeniul fitness & health și entertainment.
1 Conform GfK Panelmarket, grupa de produse smartphone, România