Oricât de mult am încerca să contrazicem acest fapt, prima impresie contează. Fie că ți se pare sau nu superficial, până vei avea ocazia de a impresiona cu inteligența și cunoștințele tale, aspectul fizic și hainele pe care le porți vor vorbi în locul tău.
Asta nu înseamnă că un look compus numai din articole vestimentare scumpe poate da roade. Mai important decât să golești portofelul la cumpărături în mall este să dai dovadă de simț estetic, creând o ținută care ți se potrivește și care îți reflectă calitățile, în timp ce ascunde defectele. Iar atunci când ne referim la vestimentația office, există anumite reguli pe care nu e deloc recomandat să le contești. Descoperă legile care îți pot decide succesul în rândurile de mai jos!
Raportează-te întotdeauna la dress code-ul pentru locul tău de muncă!
Cel mai bun reper pentru succes în ținuta office? Look-ul colegilor tăi, mai ales al celor care sunt apreciați, implicați, pe culmile succesului. Este evident că un angajat la bancă nu se va îmbrăca niciodată precum o persoană care lucrează în domeniul modei: dacă în primul caz un stil business sau smart-casual este mai mult decât recomandat, în cel de-al doilea va trebui să alcătuiești ținute care să îmbine creativitatea cu ultimele tendințe. Dacă ești recent angajată și nu știi foarte bine spre ce să te orientezi, cel mai bine e să pornești de la un stil classy, bazat pe costume cu pantalon și sacou, fuste creion, rochii lejere, în linie de A, și de aici să îți îmbogățești stilul, personalizându-l locului de muncă.
Acordă atenție culorilor și materialelor!
În general, spațiul office ar trebui să fie decorul perfect pentru a etala culori neutre. Concentrează-te pe cele închise atunci când ai o prezentare importantă sau când vrei să convingi (bleumarin, kaki, negru, gri petrol, maro) și pe cele deschise atunci când te așteaptă o zi lungă, în care dorești un strop de lejeritate și de relaxare (alb, crem, bej, ivoire, cafe au lait). Acestor tonuri le poți adăuga câteva accente colorate sub forma accesoriilor (eșarfe, bijuterii, poșete sau pantofi). Oferă prioritate însă în continuare culorilor saturate, precum roșu, verde, albastru, oranj, violet, și evită nuanțele neon sau orice ton e prea intens.
În ceea ce privește materialele, concentrează-te pe cele naturale, care nu se șifonează și care rezistă și la temperaturi ridicate sau scăzute. Bumbacul, stofa, inul, mătasea, lâna sunt ideale în spațiul office, în timp ce țesăturile sintetice sau prea ostentative (catifeaua, brocartul, satinul, blana) nu au ce căuta la job.
Fii decentă!
Nu contează cât de bine arăți sau cât de cald e afară: vrei să fii reținută pentru ceea ce ai spus sau pentru ceea ce ai purtat? Realitatea crudă este că o bună impresie se construiește în timp și se poate distruge în câteva secunde. Da, poți purta un decolteu în V, dar ai grijă să îți acoperi picioarele, și invers: ai voie să îmbraci o fustă cu o palmă deasupra genunchiului (nu mai scurtă de atât), dar atunci acoperă-te în partea de sus.
Impresionează întotdeauna prin accesorii!
E de prost gust să porți haine prea opulente la birou, dar poți miza întotdeauna pe accesorii de calitate pentru a-ți reliefa statutul. Mai mult, ai nevoie de genți și de pantofi eleganți ca de aer. Intervievatorii recunosc chiar că primul lucru la care se uită la o întrevedere cu un potențial nou angajat sunt pantofii.
Vei regăsi nenumărate modele de pantofi de damă pe Dasha.ro. Calitatea este extraordinară și se pretează cum nu se poate mai bine mediului office. Pantofii gri din piele naturală cu imprimeu abstract Lucrezia au toc comod, pătrat, vârf ușor ascuțit și se închid cu baretă, pentru confort și stabilitate de cea mai înaltă clasă.
Poartă haine care ți se potrivesc!
Să îți cunoști la perfecție mărimea hainelor este absolut necesar pentru o ținută de birou. Hainele prea mari îți vor conferi un look neglijent, chiar dacă sunt la modă, în timp ce cele prea mici vor da impresia de ținută vulgară. Probează întotdeauna mai multe mărimi până să o alegi pe cea corectă!
Nu supra-accesoriza!
Bijuteriile, geanta, pantofii sunt menite să completeze o ținută, nu să o evidențieze în spațiul office. Lasă acasă colecția de inele, unul e suficient, pe lângă eventualele bijuterii care indică statutul tău (inelul de logodnă sau verigheta). Colierele pot fi fine, niciodată statement sau ostentative, iar cerceii candelabru ar trebui înlocuiți cu cei discreți. Fii atentă mai ales la accesoriile care produc zgomot, deoarece se vor dovedi deranjante pentru colegii tăi de birou.
Ceasul este bijuteria perfectă pentru spațiul office. Mizează pe un model sofisticat și elegant și vei primi puncte de referință la outfit-ul tău.
Dacă e nevoie de dres, alege unul nude.
Știm, sunt foarte multe femei care contestă ciorapul de culoarea piciorului, considerându-l inutil și desuet. Dar, de când Ducesele Katherine și Meghan au readus în atenție acest model, părerea s-a schimbat. Evită însă modelele lucioase și mizează pe un dres mat, care să confere un aspect perfect picioarelor tale.
Evită tocurile dacă nu știi să mergi pe ele!
Există o regulă nescrisă care spune că office e sinonim cu toc înalt. Deși e adevărat că acest element feminin conferă eleganță apariției tale, el devine nepotrivit atunci când nu știi să îl pui în valoare. Dacă te confrunți cu dureri sau te clatini constant pe tocuri, e mai bine să renunți la ele. O pereche de balerini sau de mocasini rafinați sunt mult mai potriviți.
Respectă aceste sfaturi și vei obține una dintre cele mai reușite ținute office. Dă dovadă de eleganță și de discreție în vestimentația și accesorizarea ta și, dacă trebuie să alegi, mizează mai degrabă pe modestie decât pe un caracter ostentativ. Decența, bunul simț, o estetică nude, accesoriile de calitate și măsura vor fi întotdeauna cheile unui look office ireproșabil.