George Lupu (www.b1tv.ro)
Premierul Marcel Ciolacu a declarat joi, cu ocazia inaugurării podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, că proiectul reprezintă un model de investiție publică majoră, cu un uriaș efect multiplicator, având în vedere că cele 500 de milioane de euro investite s-au întors în mare parte în economia românească:

„Prin inaugurarea acestui pod spectaculos, România transmite Europei și lumii întregi un mesaj clar: vrem, știm și mai ales putem să ne construim destinul ca o națiune europeană puternică și mândră. Podul suspendat pe care ne aflăm este un exemplu în multe privințe, al muncii în echipă, al cooperării internaționale într-o lume modern și plină de provocări. Un consorțiu italio-japonez a lucrat cot la cot cu zeci de subcontractori români. Firmele noastre au participat cu sutele, oameni și mașini, utilaje, macarale și tehnologie diversificată.
Este și un model de investiție publică majoră, cu un uriaș efect multiplicator. Cele 500 de milioane de euro investite s-au întors în mare parte în economia românească, mai ales în această regiune. Beneficiarii sunt familiile a mii de angajați de la companii din județe precum Brăila, Tulcea și Galați care au lucrat și lucrează încă la finalizarea obiectivului. Acești bani alimentează de 4 ani economia locală, au însemnat cu siguranță zeci de mii de vise transformate în realitate. Este însă în egală măsură și un simbol al patriotismului economic pe care l-am pus la baza programului de guvernare”, a spus premierul.
Klaus Iohannis, la inaugurare
La rândul său, președintele Klaus Iohannis a precizat că inaugurarea podului de la Brăila indică faptul că interesele României în materie de reforme și dezvoltare economică trebuie să primeze:

„Indiferent de poziționările politice, de dezbaterile și obiectivele pe care partidele și le propun pentru anul electoral care urmează, interesele României în materie de reforme și dezvoltare economică trebuie să primeze.
Țara noastră are acces la un volum semnificativ de fonduri europene, iar o proporție semnificativă din aceste sume este alocată dezvoltării infrastructurii de transport. Ne dorim cu toții o Românie mai conectată, cu drumuri mai multe, mai bune și mai sigure.
Infrastructura de transport are un potențial imens de stimulare a dezvoltării economice și de creștere a calității vieții, îndeosebi pentru comunitățile locale. Conectarea la coridoarele majore de transport, fluidizarea traficului intern și facilitarea traficului de tranzit internațional au avut dintotdeauna un puternic efect de antrenare asupra economiilor și comunităților locale”.
Președintele Senatului, Nicolae Ciucă, a spus că este cel mai complex și cel mai important proiect românesc de infrastructură de după 1989:
„Este un motiv de mândrie națională. România reia obiceiul proiectelor de mare anvergură, care nu rămân la sertar.
Toți cei implicați am demonstrat că România poate construi spectaculos.
Avem un exemplu excelent de colaborare regională, cu sprijin european. Așa trebuie să facem în fiecare din regiunile țării. Avem bani pentru investiții importante care să schimbe pentru mult timp România. E nevoie de responsabilitate și de o voință de oțel în instituții”.
Consorțiul condus de italieni construiește podul suspendat peste Dunăre la Brăila
Guvernul italian, reprezentat de domnul secretar de stat la Ministerul Infrastructurii și Transporturilor, deputat Tullio Ferrante, însoțit de ambasadorul la București, Alfredo Durante Mangoni, a participat la ceremonia de inaugurare a podului de la Brăila, care leagă cele două maluri ale Dunării în partea de sud-est a României.

Lucrarea este rezultatul talentului și competențelor inginerești ale unui consorțiu internațional de companii de înaltă specializare, condus de grupul italian Webuild care deține 60% din acesta. La realizarea proiectului au contribuit și alte companii italiene (cum ar fi Fincantieri și ITR) într-o acţiune sistemică reală.
Podul de la Brăila este al doilea cel mai lung pod suspendat din Europa continentală după lungimea deschiderii centrale: 1.120 de metri ce traversează albia râului (în lungime totală de 1.975 de metri), cu o lățime de 31,7 metri și două turnuri înalte de 192,4 metri deasupra nivelului mării. Câteva date suplimentare ajută la înțelegerea complexității lucrării: cele 18.000 de fire de oțel care susțin cablurile ating o lungime totală de 38.000 de kilometri, puțin mai mică decât circumferința pământului; blocurile de ancorare au diametrul de 47 de metri şi adâncimea de 31 de metri; proiectul mai include construirea a 36 de poduri mai mici, două viaducte de acces și 21 de kilometri de drumuri expres; pe pod sunt așteptate să circule 7.000 de vehicule în fiecare zi. Constructorii au acordat o mare atenție inovației și durabilității în realizarea infrastructurii, evaluând seismicitatea zonei, alegând cu atenție betonul și optând pentru tehnici speciale de construcție, precum utilizarea piloților de diametru mare pentru fundații, escavarea de puţuri mari şi adânci şi utilizarea sistemelor de ultimă generaţie pentru extragerea apei din acviferele subterane.

Însemnătatea lucrării este multiplă. Podul suspendat peste Dunăre, finanțat prin PON european pentru infrastructuri mari, constituie o forță motrice importantă pentru dezvoltarea economiei judeţelor din sud-estul României și pentru contribuția la consolidarea rețelei transeuropene de transport (TEN-T), și anume consolidarea coeziunii economice, sociale și teritoriale a UE. De asemenea, acesta reprezintă un proiect în concordanță cu pregătirea Inițiativei celor Trei Mări – al cărei următor Summit va fi găzduit la București în septembrie 2023 – care se concentrează tocmai pe interconectivitatea în transporturi, energie și tehnica digitală a țărilor situate de-a lungul coridorului Europei central-estice între Marea Adriatică și Marea Neagră. În plus, infrastructura are o dimensiune politică și strategică precisă, îndeplinind rolul de platformă de susținere a activităților industriale și de producție, de conectivitate și mobilitate sustenabilă care se proiectează către Republica Moldova și către Ucraina, şi în perspectiva reconstrucţiei țării. Din punct de vedere bilateral, podul de la Brăila reconfirmă vocația Webuild și a tuturor societăţilor italiene prezente în țară de a aduce o contribuție calificată la dezvoltarea și modernizarea României în ceea ce privește infrastructura care să conducă la evoluţie și prosperitate, cadru care prezintă un potențial vast pentru relațiile bilaterale în domeniile economic, industrial și comercial.
Unde se integrează acest pod în harta rutieră a regiunii ? Pe Google maps încă nu a apărut.