Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Îndemn la pace în campania de imagine TIFF 2022: Make Films, Not War!
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Cultură și Educație

Îndemn la pace în campania de imagine TIFF 2022: Make Films, Not War!

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 17 mai 2022
Distribuie

Trăim vremuri tulburi. La doar câteva sute de kilometri de granița României, un conflict armat e în plină desfășurare. În condițiile în care escaladarea și alimentarea lui nu fac decât să altereze promisiunea de pace în regiune, campania vizuală a celei de-a 21-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania (17 – 26 iunie, Cluj-Napoca) transmite un mesaj lipsit de orice urmă de echivoc: Make Films, Not War! 

Inspirat de clasicul slogan Make Love, Not War!, lansat în anii ’60 în plină agresiune americană în Vietnam, mesajul TIFF-ului este unul care îndeamnă la creație, nu la distrugere, opunându-se ferm războiului și întreținerii iresponsabile a stării de conflict – de unde și imaginea „camerei de filmat ca o armă” de pe posterul ediției actuale. Altfel spus, singurul „conflict” pe care TIFF îl încurajează este cel de pe ecran, imaginat de scenarist și transpus în film de către regizor, se vede într-un comunicat de presă.

Grafica vizualului TIFF2022 este semnată de Péter Árpád Loránt și Andrei Pastuhov.

Spotul festivalului reia mesajul anti-război din perspectivă cinematografică, omagiind totodată unul dintre cele mai bune filme românești, prezentat de mai multe ori la TIFF, cel mai recent în 2020, în versiunea restaurată digital în 4K. Într-una din scenele de început din Balanța lui Lucian Pintilie, eroina interpretată de Maia Morgenstern se uită la un home movie în care, copilă fiind, respinge jucăriile pe care i le oferă Moș Crăciun, înhață pistolul din mâinile lui și se preface că trage, în joacă, în invitații de la petrecere. Cei care au văzut filmul știu că acest simulacru burlesc e cu titlu premonitoriu, capătând o dimensiune tragică în scena masacrului real de la final. Pentru cei care nu au văzut Balanța, umorul negru și verva delirantă a scenei din clipul promo al TIFF-ului din acest an devin cu atât mai frisonante cu cât realitatea de pe teren amenință să oglindească filmul de pe ecran.

Maia Morgenstern va primi Premiul de Excelență la TIFF 2022.

Montajul spotului este semnat de Tudor Popescu, sunetul de Alexandru Dragomir și producția de Bogdan Crăciun. Extrasul din Balanța provine din versiunea restaurată digital în 4K de căte Fundația9 și BRD – Groupe Société Générale, la inițiativa Fondului Lucian Pintilie.

Primele bilete și abonamente pentru TIFF 2022 au fost puse în vânzare online, pe https://tiff.eventbook.ro/

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Etichetarea produselor din carne de pasăre, reglementată printr-un Ghid naţional de bune practici
Articolul următor pereche de adidași Ce trebuie să ai în vedere atunci când îți cumperi o pereche de adidași – Sfaturi pentru bărbați
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului a picat
Politic
Despre traseele de drumeție de la munte accesibile copiilor
Turism
Top 5 stațiuni montane din România pentru familii, cu facilități pentru copii
Turism

RSS Știri Financiare

  • Luca, Petru și Matei domină piața patiseriilor și simigeriilor
  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta

Citește și

Cultură și Educație

Reevaluarea domniei lui Cuza, fondatorul României moderne!

8 minute
Cultură și Educație

România, țara în care 6 din 10 adulți au renunțat la studii după clasa a VIII-a

25 minute
Cultură și Educație

Târgul de Crăciun „Magia Basmelor”, pe esplanada Operei Naționale București în luna decembrie

2 minute
Cultură și Educație

Ministerul Educației lansează în consultare publică Ghidul solicitantului: Granturi pentru unitățile de învățământ-pilot

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?