Uniunea Europeană acuză giganţii Volkswagen, BMW şi Daimler de încălcarea legislaţiei antitrust, în intervalul 2006-2014, datorăt unei presupuse coalizări pentru a împiedica introducerea a două sisteme de emisii verzi, relatează CNN.
„Suntem îngrijoraţi că exact asta s-a întâmplat. Pe cale de consecinţă, consumatorilor europeni li s-ar fi negat oportunitatea de a cumpăra maşini cu cea mai bună tehnologie”, a declarat Margrethe Vestager, comisarul european pentru Competiţie.
Potrivit Comisiei Europene, una dintre tehnologii ar fi putut reduce emisiile de oxizi de azot ale maşinilor diesel. Iar cealaltă tehnologie era menită să filtreze emisiile maşinilor pe benzină.
Producătorii de maşini vor avea acum şansa să răspundă acuzaţiilor, dar în situaţia în care acuzaţiile se vor confirma, Volkswagen, BMW şi Daimler risca amenzi de câte 10% din profitul obţinut din vânzările la nivel global.
Între timp, Mercedes-Benz (care deţine Daimler) a indicat că „colaborează extensiv” cu Comisia şi că nu se aşteaptă să fie amendată.
Compania BMW a precizat că investigaţia este, de fapt, „o încercare să pună cooperarea permisă a companiilor auto pe acelaşi palier cu comportamentul ilegal al cartelurilor”. Ea a adăugat că, de fapt, discuţiile purtate cu Daimler şi Volkswagen erau menite să îmbunătăţească tehnologia de emisie şi că nu au existat „înţelegeri secrete”.
Iar Volkswagen a spus că va analiza datele prezentate de Comisie şi că va răspunde cu altă ocazie.
În 2015, industria auto germana a mai fost lovită de un scandal, în speţă cel al falsificării emisiilor de către compania Volkswagen, ce i-a cauzat piederi de zeci de miliarde de dolari. Ulterior, scandalul s-a extins şi la nivelul altor companii germane.